Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İşletme *
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
//
Dersin Amacı
 Bu dersin amacı öğrencinin Cumhuriyetin kuruluşundan günümüze kadar Türkiye ekonomisinin gelişim süreci hakkında bilgi edinmesidir.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Dersin tanıtımı ve Türkiye'nin genel sorunlarına bakış Sözlü anlatım
2. Hafta Türkiye'nin nüfusu, gelişimi ve yapısal sorunları Sözlü anlatım
3. Hafta Türkiye'de işsizlik: türleri, yapısı, nedenleri ve alınabilecek önlemler Sözlü anlatım
4. Hafta Türkiye'nin milli geliri: yapısı, gelişimi ve kalkınma ölçütü olarak önemi Sözlü anlatım
5. Hafta Türkiye'de gelir dağılımı: gelişimi ve sorunları Sözlü anlatım
6. Hafta Türkiye'de kamu bütçesinin yapısı ve sorunları Sözlü anlatım
7. Hafta Ara Sınav
8. Hafta Türkiye'de enflasyon: gelişimi, nedenleri ve hesaplanma Sözlü anlatım
9. Hafta Türkiye'nin dış ödemeler bilançosunun yapısı, gelişimi ve sorunları Sözlü anlatım
10. Hafta Türk mali sisteminin temel yapısı Sözlü anlatım
11. Hafta Para politikasındaki gelişmeler Sözlü anlatım
12. Hafta Türkiye Ekonomisi'nde yaşanan ekonomik krizlerin analizi Sözlü anlatım
13. Hafta Türkiye Ekonomisi'nde uygulanan istikrar politikalarının değerlendirilmesi Sözlü anlatım
14. Hafta Türkiye Ekonomisi'nde uygulanan istikrar politikalarının değerlendirilmesi Sözlü anlatım
15. Hafta Final
16. Hafta Final
17. Hafta Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


Program Çıktıları
PÇ-1Having basic theoretical knowledge about business
PÇ-2Able to have interest, curiosity and research competence by using the information learned during his education,
PÇ-3Having an interdisciplinary and inquisitive approach to business problems, being able to integrate quantitative and qualitative data with mathematical and statistical models, and having analytical thinking ability,
PÇ-4Able to see businesses as a whole based on a system approach, have knowledge of defining, designing and modeling business problems, use the latest technologies and interpret the results obtained,
PÇ-5Able to understand changes in environmental conditions to ensure long-term corporate sustainability; Able to develop corporate, business and functional strategies that adapt to the environment; Able to implement and control strategies,
PÇ-6As a leader and team member, being prone to group work, being able to take responsibility proactively, and being able to take initiative in solving technical and managerial problems that require high-level equipment,
PÇ-7Able to synthesize theoretical and practical knowledge in the field of business by using at least one foreign language at an advanced level, verbally and in writing, and successfully manage communication in businesses,
PÇ-8Able to develop and use skills for social relations such as effective oral and written communication, empathy and listening skills, relationship management and persuasion skills, negotiation skills,
PÇ-9Research for the business management discipline produces graduates who can effectively use advanced computer programs preferred in fields such as accounting, finance, human resources, production and project management.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--