Lisans
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
İşletme *
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
//
Dersin Amacı
Bu dersin amacı dersin katılımcılarında ekonomik fayda sağlamanın ötesinde de topluma sosyal bir katma değeri olan faaliyetler yürütmenin gerekliliği konusunda bir farkındalık yaratmak ve dünya genelinde henüz çözülmemiş ancak çözülmesi için uğraşılan temel problemler üzerine düşünmelerini ve projeler geliştirerek çözüm üretmelerini sağlamaktır. Bu doğrultuda, sosyal girişimciliği anlamak, diğer kavramlarla olan ilişkisini ve hangi anlamda farklılaştığını ortaya çıkarmak hedeflenmektedir. Ayrıca sosyal değer yaratmak ve böylece sosyal yeniliğin ülke geneline ve dünya ölçeğine yayılmasına katkı sağlamak dersin kapsamında ele alınacak konular arasındadır.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
Özel Koşullar
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Temel Kaynaklar
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Giriş ve derse oryantasyon Sunum ve Tartışma
2. Hafta SOSYAL GİRİŞİMCİLİĞİ ANLAMAK Sosyal Girişimcilik nedir? Girişimcilik ile Sosyal Girişimcilik hangi noktalarda ayrışmaktadır? Sosyal girişimcilik ile aktivizim, vakıf ve kurumsal sosyal sorumluluk arasındaki temel fark nedir? Sosyal girişimciler kimdir, ne yaparlar? Konu anlatımı, sözlü sunum, sınıf içi tartışma ve değerlendirme
3. Hafta SOSYAL DEĞİŞİM YARATMAK VE TEMEL ZORLUKLARI Konu anlatımı, sözlü sunum, sınıf içi tartışma ve değerlendirme
4. Hafta SOSYAL GİRİŞİMCİLİKTE DEĞER YARATMAK Sosyal Girişimcilikte değer nasıl yaratılır? Değer önerisi nasıl değerlendirilmelidir? Konu anlatımı, sözlü sunum, sınıf içi tartışma ve değerlendirme
5. Hafta SOSYAL İŞ MODELİ KANVASI Sosyal Girişimler uygulama alanları Konu anlatımı, sözlü sunum, sınıf içi tartışma ve değerlendirme
6. Hafta SOSYAL Ş MODELİ KANVASI Sosyal Girişimler uygulama alanları Konu anlatımı, sözlü sunum, sınıf içi tartışma ve değerlendirme
7. Hafta SOSYAL GİRİŞİM VAKALARI SERİSİ I Vaka analizi ve tartışma
8. Hafta Ara sınav Sınav
9. Hafta Ara sınav Sınav
10. Hafta SOSYAL ETKİ ÖLÇÜMLEMESİ DEĞERLEMESİ Etki nasıl zirveye çıkarılır ve sosyal girişimler sürdürülebilir bir hale getirilebilir? Konu anlatımı, sözlü sunum, sınıf içi tartışma ve değerlendirme
11. Hafta TÜRKİYE’DE VE DÜNYADA SOSYAL GİRİŞİMCİLİK Konu anlatımı, sözlü sunum, sınıf içi tartışma ve değerlendirme
12. Hafta SOSYAL GİRİŞİM VAKALARI SERİSİ II Vaka analizi ve tartışma
13. Hafta İŞ MODELİ KANVASI PROJE DEĞERLENDİRMELERİ Takım sunumları/bireysel sunumlar (4’ Pitching)
14. Hafta İŞ MODELİ KANVASI PROJE DEĞERLENDİRMELERİ Takım sunumları/bireysel sunumlar (4’ Pitching)
15. Hafta Final sınavı Ölçme ve değerlendirme
16. Hafta Final sınavı Ölçme ve değerlendirme
17. Hafta Final sınavı Ölçme ve değerlendirme
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Final 1 50


ÖÇ-1Sosyal girişimcilik ile ilgili kavramsal çerçeveyi çizebilecektir.
ÖÇ-2Sosyal girişimciliğin, dünyada hali hazırda karşı karşıya kalınan temel problemlerin çözümünde oynadığı rolü kavrayarak, bu problemlerin çözümü için yaratıcı ve yenilikçi arayışların bir parçası olacaktır.
ÖÇ-3Girişimcilik temel metodolojisinin yanı sıra, sosyal girişimci olma yolunda temel bilgi birikimi, temel yetenekler ve ilgili tekniklerle donanımlı hale gelecektir.
ÖÇ-4Var olan sosyal girişimlerin yarattığı etkiyi ölçümleyip, ilgili teknikleri kullanarak analiz edebileceklerdir.
ÖÇ-5Her şeyin hızlı tüketildiği ve kaynakların artık insanlık adına etkin kullanılmasının gerekliliğinin tartışıldığı günümüzde, kısa vadeli düşünce yapısının ötesine geçerek, insanlık adına uzun vadede nelerin mümkün olduğunu düşünmeye başlayarak bir paradigma değişimi yaşayacaktır.
Program Çıktıları
PÇ-1Having basic theoretical knowledge about business
PÇ-2Able to have interest, curiosity and research competence by using the information learned during his education,
PÇ-3Having an interdisciplinary and inquisitive approach to business problems, being able to integrate quantitative and qualitative data with mathematical and statistical models, and having analytical thinking ability,
PÇ-4Able to see businesses as a whole based on a system approach, have knowledge of defining, designing and modeling business problems, use the latest technologies and interpret the results obtained,
PÇ-5Able to understand changes in environmental conditions to ensure long-term corporate sustainability; Able to develop corporate, business and functional strategies that adapt to the environment; Able to implement and control strategies,
PÇ-6As a leader and team member, being prone to group work, being able to take responsibility proactively, and being able to take initiative in solving technical and managerial problems that require high-level equipment,
PÇ-7Able to synthesize theoretical and practical knowledge in the field of business by using at least one foreign language at an advanced level, verbally and in writing, and successfully manage communication in businesses,
PÇ-8Able to develop and use skills for social relations such as effective oral and written communication, empathy and listening skills, relationship management and persuasion skills, negotiation skills,
PÇ-9Research for the business management discipline produces graduates who can effectively use advanced computer programs preferred in fields such as accounting, finance, human resources, production and project management.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 
ÖÇ 1 
ÖÇ 2 
ÖÇ 3 
ÖÇ 4 
ÖÇ 5 
ÖÇ 6 
ÖÇ 7 
ÖÇ 8 
ÖÇ 9 
ÖÇ 10 
ÖÇ 11 
ÖÇ 12 
ÖÇ 13 
ÖÇ 14 
ÖÇ 15 
ÖÇ 16 
ÖÇ 17 
ÖÇ 18 
ÖÇ 19 
ÖÇ 20 
ÖÇ 21 
ÖÇ 22 
ÖÇ 23 
ÖÇ 24 
ÖÇ 25 
ÖÇ 26 
ÖÇ 27 
ÖÇ 28 
ÖÇ 29 
ÖÇ 30 
ÖÇ 31 
ÖÇ 32 
ÖÇ 33 
ÖÇ 34 
ÖÇ 35 
ÖÇ 36 
ÖÇ 37 
ÖÇ 38 
ÖÇ 39 
ÖÇ 40 
ÖÇ 41 
ÖÇ 42 
ÖÇ 43 
ÖÇ 44 
ÖÇ 45 
ÖÇ 46 
ÖÇ 47 
ÖÇ 48 
ÖÇ 49 
ÖÇ 50