Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Moleküler Biyoloji ve Genetik (Doktora)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Gen anlatımının düzenlenmesi

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
FMGD0001 Gen anlatımının düzenlenmesi 3/0/0 SA Türkçe/İngilizce 8
Dersin Amacı Dersin amacı; Gen ve genin kapsamı, gen transkripsiyon, translasyonun moleküler mekanizması, post-transkripsiyonel ve translasyonel gen anlatımının seçili model organizmalardaki özgül genler üzerinde düzenlenme mekanizmalarının irdelenmesi, epigenetik yaklaşımlar, DNA, protein ve RNA bazında epigenetik değişiklerin moleküler mekanizmasının öğrenilmesi
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Çimen ATAK
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri -
Görüşme Saatleri ve Yeri -
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Sözlü Sunum - Demonstrasyon - Makale okuma ve Tartışma
Temel Kaynaklar -Regulation of Gene ExpressionAug 17, 2008, by Gary H. Perdew and Jack P. Vanden Heuvel
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Gen ve genin kapsamı Sözlü sunum, demonstrasyon, makale okuma
2. Hafta Gen transkripsiyon mekanizması Sözlü sunum, demonstrasyon, makale okuma
3. Hafta Gen translasyonun moleküler mekanizması Sözlü sunum, demonstrasyon, makale okuma
4. Hafta Post-transkripsiyonel gen anlatımının prokaryotik sistemlerde düzenlenmesi Sözlü sunum, demonstrasyon, makale okuma
5. Hafta Post-transkripsiyonel gen anlatımının prokaryotik sistemlerde düzenlenmesi Sözlü sunum, demonstrasyon, makale okuma
6. Hafta Post-transkripsiyonel gen anlatımının ökaryotik sistemlerde düzenlenmesi Sözlü sunum, demonstrasyon, makale okuma
7. Hafta Post-transkripsiyonel gen anlatımının prokaryotik sistemlerde düzenlenmesi Sözlü sunum, demonstrasyon, makale okuma
8. Hafta Vize Anlatım, tartışma
9. Hafta Post-translasyonel gen anlatımının prokaryotik sistemlerde düzenlenmesi Sözlü sunum, demonstrasyon, makale okuma
10. Hafta Post-translasyonel gen anlatımının ökaryotik sistemlerde düzenlenmesi Sözlü sunum, demonstrasyon, makale okuma
11. Hafta DNA, protein ve RNA bazında epigenetik değişiklerin moleküler mekanizması Sözlü sunum, demonstrasyon, makale okuma
12. Hafta Konu ile ilgili makaleler eşliğinde sözlü anlatım ve tartışma Sözlü sunum, demonstrasyon, makale okuma
13. Hafta Konu ile ilgili makaleler eşliğinde sözlü anlatım ve tartışma Sözlü sunum, demonstrasyon, makale okuma
14. Hafta Konu ile ilgili makaleler eşliğinde sözlü anlatım ve tartışma Sözlü sunum, demonstrasyon, makale okuma
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Gen yapısal ve işlevsel fonksiyonları hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ-2Gen transkripsiyon ve translasyonun moleküler mekanizması hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ-3Model organizmalara özgü gen düzenlenme mekanizmalarını kavrayabilmek
ÖÇ-4Epigenetik değişiklerin moleküler mekanizmalarını kavrayabilmek
Program Çıktıları
PÇ-1Lisans ve yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak.
PÇ-2Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak.
PÇ-3Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilmek.
PÇ-4Bilime yenilik getiren bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilmek.
PÇ-5Alanı ile ilgili yaygın etkisi olan bilimsel çıktıları elde edebilme ve değerlendirme yetisi kazanan birey yetiştirmek.
PÇ-6Uzmanlık alanında üretmiş olduğu bilimsel çıktıları yorumlayabilmek ve işlevsel etkileşim stratejileri ile sunabilmek.
PÇ-7Bilimsel sorun çözmede stratejik karar verebilmek ve çözümü üretebilmek.
PÇ-8Alanında ve ilgili sektörde karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilmek ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilmek.
PÇ-9En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde, yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek ("European Language Portfolio Global Scale", Level C1).
PÇ-10Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek.
PÇ-11Alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek.
PÇ-12Özgün bir konuyu araştırabilmek, tasarlayabilmek, kavrayabilmek ve uygulayabilmek.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12
ÖÇ 1            
ÖÇ 2            
ÖÇ 3            
ÖÇ 4