Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Moleküler Biyoloji ve Genetik (Doktora)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


Stres biyolojisi

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
FMGD0009 Stres biyolojisi 3/0/0 SA Türkçe/İngilizce 8
Dersin Amacı
Bu ders kapsamında stres biyolojisinin tanımlanması, stresin moleküler parametrelerinin tanımlanması, endokrin, vasküler, üreme, sindirim ve immun sistemde stres moleküler markırlarıın gösterimi, stresin hafıza bilişsel aktiviteler üzerine etkisinin moleküler markırları, güncel farmakolojik deneyler ile hayvan ve insan hastalık modellerinde stres biyolojisinin gösteriminin açıklanması amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar -
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Alp Ayan
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Cuma Günleri, 09.00-12.00 MOBİGEN BİNASI Seminer Salonu
Görüşme Saatleri ve Yeri Haftaiçi hergün Ataköy Yerleşkesi AK/M-01-03
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Konu ile ilgili makaleler eşliğinde sözlü anlatım ve tartışma

- Konu ile ilgili videoların gösterimi
Temel Kaynaklar -  Stress Responses: Methods and Protocols (Methods in Molecular Biology Series, n° 1292, Christine M. Oslowski, ISBN-13: 978-1493925216

Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Stres biyolojisinin tanımlanması Sözlü anlatım, tartışma
2. Hafta Stres biyolojisinin tanımlanması Sözlü anlatım, tartışma
3. Hafta Stresin moleküler parametrelerinin tanımlanması Sözlü anlatım, tartışma
4. Hafta Stresin moleküler parametrelerinin tanımlanması Sözlü anlatım, tartışma
5. Hafta Endokrin sistemde stres moleküler markırları Sözlü anlatım, tartışma
6. Hafta Endokrin sistemde stres moleküler markırları Sözlü anlatım, tartışma
7. Hafta Vize -
8. Hafta Vasküler sistemde stres moleküler markırlarıı Sözlü anlatım, tartışma
9. Hafta Üreme sisteminde stres moleküler markırları Sözlü anlatım, tartışma
10. Hafta Sindirim sisteminde stres moleküler markırları Sözlü anlatım, tartışma
11. Hafta Immun sistemde stres moleküler markırları Sözlü anlatım, tartışma
12. Hafta Stresin hafıza bilişsel aktiviteler üzerine etkisinin moleküler markırları, Sözlü anlatım, tartışma
13. Hafta Güncel farmakolojik deneyler ile hayvan ve insan hastalık modellerinde stres biyolojisinin gösterimi. Sözlü anlatım, tartışma
14. Hafta Final -
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40
Final 1 60


ÖÇ-1Stres biyolojisinin tanımı hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ-2Stresin moleküler parametreleri hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ-3Endokrin, vasküler, üreme, sindirim ve immun sistemde stres moleküler markırları tanımlayabilmek
ÖÇ-4Stresin hafıza bilişsel aktiviteler üzerine etkisinin moleküler markırları hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ-5Güncel farmakolojik deneyler ile hayvan ve insan hastalık modellerinde stres biyolojisini kavrayabilmek
Program Çıktıları
PÇ-1Lisans ve yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak.
PÇ-2Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak.
PÇ-3Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilmek.
PÇ-4Bilime yenilik getiren bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilmek.
PÇ-5Alanı ile ilgili yaygın etkisi olan bilimsel çıktıları elde edebilme ve değerlendirme yetisi kazanan birey yetiştirmek.
PÇ-6Uzmanlık alanında üretmiş olduğu bilimsel çıktıları yorumlayabilmek ve işlevsel etkileşim stratejileri ile sunabilmek.
PÇ-7Bilimsel sorun çözmede stratejik karar verebilmek ve çözümü üretebilmek.
PÇ-8Alanında ve ilgili sektörde karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretebilmek ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilmek.
PÇ-9En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde, yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek ("European Language Portfolio Global Scale", Level C1).
PÇ-10Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilmek.
PÇ-11Alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek.
PÇ-12Özgün bir konuyu araştırabilmek, tasarlayabilmek, kavrayabilmek ve uygulayabilmek.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12
ÖÇ 1            
ÖÇ 2            
ÖÇ 3            
ÖÇ 4            
ÖÇ 5