Dersin amacı; İmmun sistem elemanlarının birbirleri ile konuşmasındaki anahtar ligandlar, doğal katil hücreleri, denritik hücreler, T ve B hücrelerinin reseptörleri, eş uyaranların anlatımları, protein işlenme basamakları, B lenfosit klonlama, in vitro immun sistem kültürleri, intrasellüler sitokin boyama, immünolojik ELISA yöntemleri ve kullanım alanları, otoimmun sistemdeki hayvan modellerinin öğretilmesi
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Burcu Ayhan Şahin
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
-
Görüşme Saatleri ve Yeri
-
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Sözlü sunum
- Demonstrasyon
- Tartışma
Temel Kaynaklar
-Cellular and Molecular Immunology, 8e (Cellular and Molecular Immunology, Abbas)Aug 28, 2014
İmmun sistem elemanları ve fonksiyonel işlevleri hakkında bilgi sahibi olmak
ÖÇ-2
İmmun sistem elemanlarında sinyal iletim modellerini kavrayabilmek
ÖÇ-3
İmmunolojik boyama tipleri ve ELISA yöntemlerinin kullanım alanlarını kavrayabilmek
ÖÇ-4
Otoimmun hayvan üretim stratejileri ve kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olmak
Program Çıktıları
PÇ-1
Lisans ve yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri
düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde
geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak.
PÇ-2
Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık
fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak
özgün sonuçlara ulaşmak.
PÇ-3
Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilmek.
PÇ-4
Bilime yenilik getiren bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi
farklı bir alana uygulayabilmek.
PÇ-5
Alanı ile ilgili yaygın etkisi olan bilimsel çıktıları elde edebilme ve değerlendirme
yetisi kazanan birey yetiştirmek.
PÇ-6
Uzmanlık alanında üretmiş olduğu bilimsel çıktıları yorumlayabilmek ve işlevsel
etkileşim stratejileri ile sunabilmek.
PÇ-7
Bilimsel sorun çözmede stratejik karar verebilmek ve çözümü üretebilmek.
PÇ-8
Alanında ve ilgili sektörde karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm
üretebilmek ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilmek.
PÇ-9
En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde, yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek ("European Language Portfolio Global Scale", Level C1).
PÇ-10
Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik
yapabilmek.
PÇ-11
Alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek.
PÇ-12
Özgün bir konuyu araştırabilmek, tasarlayabilmek, kavrayabilmek ve uygulayabilmek.