Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Türk Dili ve Edebiyatı(Yüksek Lisans)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


AŞIK EDEBİYATI ARAŞTIRMALARI

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
TDEY0023 AŞIK EDEBİYATI ARAŞTIRMALARI 3/0/0 SA Türkçe 8
Dersin Amacı
Âşık edebiyatının oluşum sürecini ortaya konularak bu geleneğin önemli temsilcileri ve üretimleri hakkında akademik düzeyde değerlendirme yapılabilmesi.
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Perşembe, 13.00-16.00,4B0810
Görüşme Saatleri ve Yeri Perşembe, 11.00-12.00, 4A12
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatma, Soru-cevap, Araştırma
Temel Kaynaklar Köprülü, M. Fuat (1989), “Türk Edebiyatında Âşık Tarzı’nın Menşe ve Tekâmülü”, Edebiyat Araştırmaları I, Ötüken Neşriyat, İstanbul.
Sakaoğlu, Saim. “Türk Saz Şiiri”, Türk Dili Türk Şiiri Özel Sayısı III (Halk Şiiri)
Dizdaroğlu, Hikmet (1969), Halk Şiirinde Türler,  Türk Dil Kurumu, Ankara.
Onay, Ahmet Talat Onay (1996), Türk Halk Şiirinin Şekil ve Nevi, Akçağ Yayınları, Ankara.
Çobanoğlu, Özkul (2000)  Aşık Tarzı Kültür Geleneği ve Destan Türü. Akçağ Yayınları/ Ankara.
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Âşık Edebiyatı üzerine yapılan çalışmaların irdelenmesi. Anlatma, Soru-cevap, Araştırma
2. Hafta Âşık, saz şairi, halk şairi, ozan kavramlarının değerlendirilmesi. Anlatma, Soru-cevap, Araştırma
3. Hafta Âşık Edebiyatının oluşum sürecinin ortaya konulması. Anlatma, Soru-cevap, Araştırma
4. Hafta Âşık Edebiyatının tarihi gelişiminin ortaya konulması. Anlatma, Soru-cevap, Araştırma
5. Hafta Âşık Edebiyatının geleneksel yapısı ve kurallarının incelenmesi. Anlatma, Soru-cevap, Araştırma
6. Hafta Âşıklık Muhitlerinin incelenmesi. Anlatma, Soru-cevap, Araştırma
7. Hafta Âşık Edebiyatında tür ve şekil özelliklerinin incelenmesi. Anlatma, Soru-cevap, Araştırma
8. Hafta Ara Sınav.
9. Hafta 16. yüzyıldan bugüne gelene kadar âşıklar ve eserleri ile ilgili bibliyografik ve biyografik bilgilerin sunulması. Anlatma, Soru-cevap, Araştırma
10. Hafta Karacaoğlan ve âşık geleneğindeki yerinin incelenmesi. Anlatma, Soru-cevap, Araştırma
11. Hafta Âşık Ömer ve âşık geleneğindeki yerinin incelenmesi. Anlatma, Soru-cevap, Araştırma
12. Hafta Gevheri ve âşık geleneğindeki yerinin incelenmesi. Anlatma, Soru-cevap, Araştırma
13. Hafta Kayıkçı Kul Mustafa ve âşık geleneğindeki yerinin incelenmesi. Anlatma, Soru-cevap, Araştırma
14. Hafta Dadaloğlu ve âşık geleneğindeki yerinin incelenmesi. Anlatma, Soru-cevap, Araştırma
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 40


ÖÇ-1 Halk Edebiyatı geleneği içinde Âşık edebiyatının önemini kavrar.
ÖÇ-2Âşık edebiyatı geleneğinin özelliklerini sıralar
ÖÇ-3Âşık edebiyatı ve diğer edebiyat alanlarının ilişkisini sorgular ve karşılaştırmalı çözümlemeler yapar.
ÖÇ-4Âşık edebiyatı temsilcilerinin üretimlerini çözümler.
ÖÇ-5Çeşitli halk edebiyatı kuramları çerçevesinde âşıkların üretimlerini akademik düzeyde inceler.
Program Çıktıları
PÇ-1Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma yaparak metin çözümlemesi yapar.
PÇ-2Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerini uzmanlık düzeyinde kullanır.
PÇ-3Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanarak alanı dışındaki gruplara sistemli bir biçimde aktarır.
PÇ-4Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretebilir, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir. Bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-5Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-6En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-7Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edindiği yeterlilikleri disiplinler arası çalışmalarda uygular.
PÇ-8Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-9Türk Dili ve Edebiyatı alanında lisansüstü düzeyde akademik araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-10Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.
PÇ-11Türkçenin tarihi alfabelerini özgün metinler üzerinden takip edebilir.
PÇ-12Edebi tür ve şekillerin tarihi süreç içindeki gelişimini yorumlayarak kendisini uzmanlık düzeyinde derinleştirir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12
ÖÇ 1            
ÖÇ 2            
ÖÇ 3            
ÖÇ 4            
ÖÇ 5