Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Türk Dili ve Edebiyatı(Yüksek Lisans)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


MODERN TÜRK ŞİİRİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
TDEY0013 MODERN TÜRK ŞİİRİ 3/0/0 SA Türkçe 8
Dersin Amacı
Günümüz Türk şiirinin köklü bir edebiyat geleneği olan klasik Türk şiiri ile olan bağlarını analiz etmek. Türk şiirinin yönelişlerini ve güncel konumunu kavrayabilmek.
Ön Koşullar XXX Ders Adı...
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Kayhan Şahan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri PAZARTESİ,18:00-21:00, CATS SANAL SINIF
Görüşme Saatleri ve Yeri PAZARTESİ, 15:00-16:00, 3D-15
Öğretim Yöntem ve Teknikleri anlatım, soru-cevap, örnekleme, tartışma, karşılaştırma
Temel Kaynaklar *Akyüz, Kenan (2005) Modern Türk edebiyatının Ana Çizgileri I (1860-1923), İstanbul, İnkılap Yayınevi.

Akyüz, Kenan (1970) Batı Tesirinde Türk Şiiri, Ankara, Doğuş Matbaacılık.

Kaplan, Mehmet (2003) Cumhuriyet Devri Türk Şiiri, İstanbul, Dergah Yayınları.

Türk Şiiri Özel Sayısı IV (1992), Türk Dili, Ankara, A. Ü. Basımevi.
Diğer Kaynaklar
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta 1940-1960 dönemi Türk şiirine genel bir bakış anlatım, örnekleme
2. Hafta Garip hareketi, Orhan Veli anlatım, soru-cevap, örnekleme, tartışma, karşılaştırma
3. Hafta Oktay Rifat anlatım, soru-cevap, örnekleme, tartışma, karşılaştırma
4. Hafta Melih Cevdet anlatım, soru-cevap, örnekleme, tartışma, karşılaştırma
5. Hafta Hisarcılar: İlhan Geçer anlatım, soru-cevap, örnekleme, tartışma, karşılaştırma
6. Hafta Attila İlhan anlatım, soru-cevap, örnekleme, tartışma, karşılaştırma
7. Hafta İkinci Yeni Şiiri:Edip Cansever anlatım, soru-cevap, örnekleme, tartışma, karşılaştırma
8. Hafta Vize Ödev1 %20 ödev2 %20lik değerlendirme puanına sahiptir.
9. Hafta Cemal Süreya anlatım, soru-cevap, örnekleme, tartışma, karşılaştırma
10. Hafta İlhan Berk, Turgut Uyar anlatım, soru-cevap, örnekleme, tartışma, karşılaştırma
11. Hafta Sezai Karakoç, Ece Ayhan anlatım, soru-cevap, örnekleme, tartışma, karşılaştırma
12. Hafta 1960 sonrası: Hilmi Yavuz anlatım, soru-cevap, örnekleme, tartışma, karşılaştırma
13. Hafta İsmet Özel anlatım, soru-cevap, örnekleme, tartışma, karşılaştırma
14. Hafta Gülten Akın, Murathan Mungan anlatım, soru-cevap, örnekleme, tartışma, karşılaştırma
15. Hafta Altay Öktem, Haydar Ergülen anlatım, soru-cevap, örnekleme, tartışma, karşılaştırma
16. Hafta Final Final
17. Hafta Final Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 2 40
Final 1 60


ÖÇ-11940 sonrası Türk şiirindeki edebî hareketleri tanır.
ÖÇ-2Söz konusu hareketlerin edebiyatımızdaki yerini ve etkisini tartışır.
ÖÇ-31940 -1960 arasında şiirimizdeki gelişmeleri yorumlar; dönemin önde gelen şairleri ve eserlerini analiz eder.
ÖÇ-41960 -1980 arasında şiirimizdeki gelişmeleri yorumlar; söz konusu yılların önde gelen şairleri ve eserlerini analiz eder.
ÖÇ-5Klasik dönem Türk şiiri ile modern Türk şiirini karşılaştırır ve örneklerini analiz eder.
Program Çıktıları
PÇ-1Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma yaparak metin çözümlemesi yapar.
PÇ-2Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerini uzmanlık düzeyinde kullanır.
PÇ-3Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanarak alanı dışındaki gruplara sistemli bir biçimde aktarır.
PÇ-4Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretebilir, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir. Bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-5Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-6En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-7Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edindiği yeterlilikleri disiplinler arası çalışmalarda uygular.
PÇ-8Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-9Türk Dili ve Edebiyatı alanında lisansüstü düzeyde akademik araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-10Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.
PÇ-11Türkçenin tarihi alfabelerini özgün metinler üzerinden takip edebilir.
PÇ-12Edebi tür ve şekillerin tarihi süreç içindeki gelişimini yorumlayarak kendisini uzmanlık düzeyinde derinleştirir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12
ÖÇ 1            
ÖÇ 2            
ÖÇ 3            
ÖÇ 4            
ÖÇ 5