Günümüz Türk şiirinin köklü bir edebiyat geleneği olan klasik Türk şiiri ile olan bağlarını analiz etmek. Türk şiirinin yönelişlerini ve güncel konumunu kavrayabilmek.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
*Akyüz, Kenan (2005) Modern Türk edebiyatının Ana Çizgileri I (1860-1923), İstanbul, İnkılap Yayınevi.
Akyüz, Kenan (1970) Batı Tesirinde Türk Şiiri, Ankara, Doğuş Matbaacılık.
Kaplan, Mehmet (2003) Cumhuriyet Devri Türk Şiiri, İstanbul, Dergah Yayınları.
Türk Şiiri Özel Sayısı IV (1992), Türk Dili, Ankara, A. Ü. Basımevi.
1940 sonrası Türk şiirindeki edebî hareketleri tanır.
ÖÇ-2
Söz konusu hareketlerin edebiyatımızdaki yerini ve etkisini tartışır.
ÖÇ-3
1940 -1960 arasında şiirimizdeki gelişmeleri yorumlar; dönemin önde gelen şairleri ve eserlerini analiz eder.
ÖÇ-4
1960 -1980 arasında şiirimizdeki gelişmeleri yorumlar; söz konusu yılların önde gelen şairleri ve eserlerini analiz eder.
ÖÇ-5
Klasik dönem Türk şiiri ile modern Türk şiirini karşılaştırır ve örneklerini analiz eder.
Program Çıktıları
PÇ-1
Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma yaparak metin çözümlemesi yapar.
PÇ-2
Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerini uzmanlık düzeyinde kullanır.
PÇ-3
Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanarak alanı dışındaki gruplara sistemli bir biçimde aktarır.
PÇ-4
Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretebilir, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir. Bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-5
Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-6
En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-7
Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edindiği yeterlilikleri disiplinler arası çalışmalarda uygular.
PÇ-8
Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-9
Türk Dili ve Edebiyatı alanında lisansüstü düzeyde akademik araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-10
Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.
PÇ-11
Türkçenin tarihi alfabelerini özgün metinler üzerinden takip edebilir.
PÇ-12
Edebi tür ve şekillerin tarihi süreç içindeki gelişimini yorumlayarak kendisini uzmanlık düzeyinde derinleştirir.