Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Türk Dili ve Edebiyatı(Yüksek Lisans)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


KLÂSİK TÜRK EDEBİYATI BİBLİYOGRAFYASI

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
TDEY0003 KLÂSİK TÜRK EDEBİYATI BİBLİYOGRAFYASI 3/0/0 SA Türkçe 8
Dersin Amacı
Klâsik Türk Edebiyatı alanında yapılan çalışmaların değerlendirilmesi ve araştırma yöntemlerinin irdelenerek bu alanda çalışacaklara nasıl bir metot sunduklarının sorgulanması. 
Ön Koşullar -
Eş Koşullar -
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Prof.Dr. Mehmet Fatih Köksal
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri Cuma günü saat 15.00-17.00 arasında CATS sanal sınıfta gerçekleştirilecektir.
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatma, Soru-cevap, Metin üzerinde uygulama.
Temel Kaynaklar -Mustafa İsen 2002. vd. Eski Türk Edebiyatı El Kitabı. Ankara : Grafiker Yayınları, 2002.

Hatice Aynur ,haz. 1991, Üniversitelerde Eski Türk Dili ve Edebiyatı Alanında Yapılan Tezler, Yayınlar Bibliyografyası [Üniversitelerde Eski Türk Edebiyatı Çalışmaları (Tezler, Yayınlar, Haberler)]. Boğaziçi Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü, İstanbul.
Cemal Demirci , haz Üniversitelerde Eski Türk Dili ve Edebiyatı Alanında Yapılar Tezler, Yayınlar Bibliyografyası. /. Boğaziçi Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü, [t.y.], İstanbul.

 
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tarihsel süreç içerisinde Klâsik edebiyatın özelliklerinin incelenmesi. Anlatma, Soru-cevap, Metin üzerinde uygulama.
2. Hafta Klâsik edebiyatın çalışma alanlarının tespiti. Anlatma, Soru-cevap, Metin üzerinde uygulama.
3. Hafta Klâsik edebiyat araştırmalarında yöntemlerin incelenmesi. Anlatma, Soru-cevap, Metin üzerinde uygulama.
4. Hafta Akademik düzeyde araştırma yapacak bir kimsenin başvurması gereken temel kaynakların incelenmesi. Anlatma, Soru-cevap, Metin üzerinde uygulama.
5. Hafta Klâsik Türk edebiyatı üzerine yazılan edebiyat tarihlerinin incelenmesi. Anlatma, Soru-cevap, Metin üzerinde uygulama.
6. Hafta Edebiyat tarihi yazımı ve Klasik Türk edebiyatının dönemsel gelişimi bağlamında mevcut edebiyat tarihlerinin irdelenmesi. Anlatma, Soru-cevap, Metin üzerinde uygulama.
7. Hafta Klâsik Türk edebiyatı antolojilerinin incelenmesi ve yeterliliklerinin sorgulanması. Anlatma, Soru-cevap, Metin üzerinde uygulama.
8. Hafta Ara Sınav.
9. Hafta Metin tenkidi alanında izlenen yöntemlerin irdelenmesi. Anlatma, Soru-cevap, Metin üzerinde uygulama.
10. Hafta Metin tenkidi konusunda bugüne kadar yapılan çalışmaların incelenmesi. Anlatma, Soru-cevap, Metin üzerinde uygulama.
11. Hafta Metin tahlilinin önemi ve uygulama yöntemlerinin işlenmesi. Anlatma, Soru-cevap, Metin üzerinde uygulama.
12. Hafta Metin tahlili çalışmalarının gelişim sürecinin incelenmesi. Anlatma, Soru-cevap, Metin üzerinde uygulama.
13. Hafta Metin talili yöntemindeki yeterliliklerin sorgulanması. Anlatma, Soru-cevap, Metin üzerinde uygulama.
14. Hafta Teorik ve kuramsal çerçevede yapılan modern yaklaşımların inderlenmesi. Anlatma, Soru-cevap, Metin üzerinde uygulama.
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 60
Derse Devam / Katılım 1 20
Kanaat 1 20


ÖÇ-1Klâsik Türk Edebiyatı alanında bugüne kadar hangi alanlar üzerinde çalışıldığını kavrar.
ÖÇ-2Bibliyografik bilgiler ışığında alanın sınırlarını kavrar.
ÖÇ-3Bibliyografik kaynakların yeterlilik derecelerini sorgular.
ÖÇ-4Bibliyografik kaynakların yeterlilik derecelerini sorgular.
ÖÇ-5Akademik düzeyde yapacağı araştırmalar için söz konusu kaynakların kendisi için bir yöntem belirleyip belirleyemeyeceğini ayırt eder.
Program Çıktıları
PÇ-1Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma yaparak metin çözümlemesi yapar.
PÇ-2Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerini uzmanlık düzeyinde kullanır.
PÇ-3Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanarak alanı dışındaki gruplara sistemli bir biçimde aktarır.
PÇ-4Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretebilir, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir. Bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-5Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-6En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-7Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edindiği yeterlilikleri disiplinler arası çalışmalarda uygular.
PÇ-8Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-9Türk Dili ve Edebiyatı alanında lisansüstü düzeyde akademik araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-10Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.
PÇ-11Türkçenin tarihi alfabelerini özgün metinler üzerinden takip edebilir.
PÇ-12Edebi tür ve şekillerin tarihi süreç içindeki gelişimini yorumlayarak kendisini uzmanlık düzeyinde derinleştirir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12
ÖÇ 1            
ÖÇ 2            
ÖÇ 3            
ÖÇ 4            
ÖÇ 5