Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Türk Dili ve Edebiyatı(Yüksek Lisans)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


TÜRK EDEBİYATINDA POETİKALAR

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
TDEY0010 TÜRK EDEBİYATINDA POETİKALAR 3/0/0 SA Türkçe 8
Dersin Amacı
Poetikalar ve poetika yazmamış şairlerin dile getirdikleri şiir görüşleri ayrıntılı olarak ele alınır. Bu görüşler çerçevesinde şairlerin şiirleri incelenir. Bunların Batılı şairlerin poetikaları ve şiir görüşleriyle de karşılaştırmaları yapılır. Poetika yazmış büyük şairlerin çağına ve sonrasına bu görüşlerinin etkisi incelenir.
Ön Koşullar YOK
Eş Koşullar YOK
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Öğr. Gör. İsa Kocakaplan
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri PERŞEMBE 16.00-19.00, SANAL SINIF
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğr. Gör. İsa Kocakaplan, Pazartesi 13.00-15.00, 3C-09
Öğretim Yöntem ve Teknikleri anlatım, örnekleme, soru-cevap, karşılaştırma, tartışma
Temel Kaynaklar

İnci Enginün-Zeynep Kerman, Yeni Türk Edebiyatı Metinleri 3 (Nesir 1), Dergah Yay., İstanbul 2011. 

Orhan Okay, Poetika Dersleri, Dergah Yayınları, İstanbul, 2014.

İsmail Çetişli, Metin Tahlillerine Giriş 1 Şiir, Akçağ, Ankara 2004.

Diğer Kaynaklar  Muhsin Macit, Gelenekten Geleceğe, Akçağ, Ankara 1996
Hasan Akay, Şiiri yeniden okumak, Akademik, İstanbul 2009
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Poetika Nedir? Klasik Edebiyatta poetika var mıdır? anlatım, örnekleme, soru-cevap, karşılaştırma, tartışma
2. Hafta Namık Kemal- Lisan-ı Osmanînin Edebiyatı Hakkında Bazı Mülahazatı Şamildir anlatım, örnekleme, soru-cevap, karşılaştırma, tartışma
3. Hafta Namık Kemal- Lisan-ı Osmanînin Edebiyatı Hakkında Bazı Mülahazatı Şamildir anlatım, örnekleme, soru-cevap, karşılaştırma, tartışma
4. Hafta Ziya Paşa, Şiir ve İnşa anlatım, örnekleme, soru-cevap, karşılaştırma, tartışma
5. Hafta Tevfik Fikret, Lisân-ı Şi’r anlatım, örnekleme, soru-cevap, karşılaştırma, tartışma
6. Hafta Cenap Şahabettin, Sembolizm Nedir? anlatım, örnekleme, soru-cevap, karşılaştırma, tartışma
7. Hafta Cenap Şahabettin, Sembolizm Nedir? anlatım, örnekleme, soru-cevap, karşılaştırma, tartışma
8. Hafta Vize Vize
9. Hafta Yahya Kemal’in Şiir Anlayışı anlatım, örnekleme, soru-cevap, karşılaştırma, tartışma
10. Hafta Ahmet Haşim, Şiir Hakkında Bazı Mülâhazalar anlatım, örnekleme, soru-cevap, karşılaştırma, tartışma
11. Hafta Ahmet Haşim, Şiir Hakkında Bazı Mülâhazalar anlatım, örnekleme, soru-cevap, karşılaştırma, tartışma
12. Hafta Orhan Veli ve Garip Önsözü anlatım, örnekleme, soru-cevap, karşılaştırma, tartışma
13. Hafta Necip Fazıl ve Poetikası anlatım, örnekleme, soru-cevap, karşılaştırma, tartışma
14. Hafta Değerlendirme anlatım, örnekleme, soru-cevap, karşılaştırma, tartışma
15. Hafta Final anlatım, örnekleme, soru-cevap, karşılaştırma, tartışma
16. Hafta Final Final
17. Hafta Final Final
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Derse Devam / Katılım 1 20
Final 1 80


ÖÇ-1Poetika nedir, nasıl değerlendirilir sorusuna cevap verir ve yorumlar
ÖÇ-2Şair-şiir ilişkisini kurar ve tartışır.
ÖÇ-3Şairlerin poetikalarını analiz eder.
ÖÇ-4Cumhuriyet Dönemi Türk şiirinden örnekleri çözümler.
ÖÇ-5Eski ve yeni şiiri karşılaştırır veyorumlar.
Program Çıktıları
PÇ-1Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma yaparak metin çözümlemesi yapar.
PÇ-2Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerini uzmanlık düzeyinde kullanır.
PÇ-3Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanarak alanı dışındaki gruplara sistemli bir biçimde aktarır.
PÇ-4Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretebilir, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir. Bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-5Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-6En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-7Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edindiği yeterlilikleri disiplinler arası çalışmalarda uygular.
PÇ-8Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-9Türk Dili ve Edebiyatı alanında lisansüstü düzeyde akademik araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-10Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.
PÇ-11Türkçenin tarihi alfabelerini özgün metinler üzerinden takip edebilir.
PÇ-12Edebi tür ve şekillerin tarihi süreç içindeki gelişimini yorumlayarak kendisini uzmanlık düzeyinde derinleştirir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12
ÖÇ 1            
ÖÇ 2            
ÖÇ 3            
ÖÇ 4            
ÖÇ 5