Eleştirinin bir tür olarak gelişimini vermek ve günümüzde taşıdığı anlam ve değeri aktarabilmek. Çağdaş eleştiri hakkında bilgi sahibi olmak.
Ön Koşullar
Yok
Eş Koşullar
Yok
Özel Koşullar
Yok
Öğretim Üyeleri
Dr.Öğr.Üyesi Berna Sevindik
Asistanlar
Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri
Cuma, 13.00-16.00, 1B-02
Görüşme Saatleri ve Yeri
Cuma, 12.30-13.00, 3D-07
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatma, tartışma, karşılaştırma, örnekleme, soru - cevap
Temel Kaynaklar
-Carlaui, C.J, Fillox,C.J, Çev., Hümeyra Çakmaklı, Edebi Eleştiri, 1985
Moran, Berna, Edebiyat Kuramları ve Eleştiri, İstanbul 1994
Pospelov, N. Gennadiy, Çev.,Yılmaz Onay, Edebiyat Bilimi, 1984
Gülşen, Hacer, Milli Mücadele Dönemi Edebiyatında Tenkit, 2005
Yücel,Tahsin, Eleştirinin ABC si, İstanbul 1991
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Eleştiri dediğimizde ne anlıyoruz?
Edebi eleştiri nedir?
Sözlü anlatım
2. Hafta
Kavram olarak eleştirinin gelişimi.
Sözlü anlatım
3. Hafta
Batı edebiyatında eleştirinin tarih-
sel gelişimi, temsilcileri
Sözlü anlatım
4. Hafta
Batı edebiyatında eleştirinin tarih-
sel gelişimi, temsilcileri
Sözlü anlatım
5. Hafta
Batı edebiyatında eleştirinin tarih-
sel gelişimi, temsilcileri
Sözlü anlatım
6. Hafta
Batı edebiyatında eleştirinin tarih-
sel gelişimi, temsilcileri
Sözlü anlatım
7. Hafta
Batı edebiyatında eleştirinin tarih-
sel gelişimi, temsilcileri
Sözlü anlatım
8. Hafta
Vize Sınavı
9. Hafta
Türk Edebiyatında eleştirinin gelişim aşamaları,temsilcileri
Sözlü anlatım
10. Hafta
Türk Edebiyatında eleştirinin gelişim aşamaları,temsilcileri
Sözlü anlatım
11. Hafta
Türk Edebiyatında eleştirinin gelişim aşamaları,temsilcileri
Sözlü anlatım
12. Hafta
Türk Edebiyatında eleştirinin gelişim aşamaları,temsilcileri
Sözlü anlatım
13. Hafta
Türk Edebiyatında eleştirinin gelişim aşamaları,temsilcileri
Sözlü anlatım
14. Hafta
Türk Edebiyatında eleştirinin gelişim aşamaları,temsilcileri
Sözlü anlatım
15. Hafta
Eserler üzerinden eleştiri örneklerinin uygulamalı olarak incelenmesi
Sözlü anlatım,uygulama
16. Hafta
Eserler üzerinden eleştiri örneklerinin uygulamalı olarak incelenmesi
Sözlü anlatım,uygulama
17. Hafta
Final sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Final
1
100
ÖÇ-1
Öğrenci eleştiriyi kavram olarak tanımlar.
ÖÇ-2
Bu türü önceki dönemlerle karşılaştırır.
ÖÇ-3
Batıda ve bizdeki gelişimini öğrenir.
ÖÇ-4
Çağdaş eleştiri anlayışlarını yorumlar.
ÖÇ-5
Edebi metinleri bu açıdan karşılaştırır.
Program Çıktıları
PÇ-1
Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma yaparak metin çözümlemesi yapar.
PÇ-2
Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerini uzmanlık düzeyinde kullanır.
PÇ-3
Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanarak alanı dışındaki gruplara sistemli bir biçimde aktarır.
PÇ-4
Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretebilir, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir. Bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-5
Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-6
En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-7
Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edindiği yeterlilikleri disiplinler arası çalışmalarda uygular.
PÇ-8
Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-9
Türk Dili ve Edebiyatı alanında lisansüstü düzeyde akademik araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-10
Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.
PÇ-11
Türkçenin tarihi alfabelerini özgün metinler üzerinden takip edebilir.
PÇ-12
Edebi tür ve şekillerin tarihi süreç içindeki gelişimini yorumlayarak kendisini uzmanlık düzeyinde derinleştirir.