Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Türk Dili ve Edebiyatı(Yüksek Lisans)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


ÇAĞDAŞ ELEŞTİRİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
TDEY0012 ÇAĞDAŞ ELEŞTİRİ 3/0/0 SA Türkçe 8
Dersin Amacı
Eleştirinin bir tür olarak gelişimini vermek ve günümüzde taşıdığı anlam ve değeri aktarabilmek. Çağdaş eleştiri hakkında bilgi sahibi olmak.
Ön Koşullar Yok
Eş Koşullar Yok
Özel Koşullar Yok
Öğretim Üyeleri Dr.Öğr.Üyesi Berna Sevindik
Asistanlar Yok
Ders Gün,Saat ve Yeri Cuma, 13.00-16.00, 1B-02
Görüşme Saatleri ve Yeri Cuma, 12.30-13.00, 3D-07
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatma, tartışma, karşılaştırma, örnekleme, soru - cevap
Temel Kaynaklar -Carlaui, C.J, Fillox,C.J, Çev., Hümeyra Çakmaklı, Edebi Eleştiri, 1985

Moran, Berna, Edebiyat Kuramları ve Eleştiri, İstanbul 1994

Pospelov, N. Gennadiy, Çev.,Yılmaz Onay, Edebiyat Bilimi, 1984

Gülşen, Hacer, Milli Mücadele Dönemi Edebiyatında Tenkit, 2005

Yücel,Tahsin, Eleştirinin ABC si, İstanbul 1991
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Eleştiri dediğimizde ne anlıyoruz? Edebi eleştiri nedir? Sözlü anlatım
2. Hafta Kavram olarak eleştirinin gelişimi. Sözlü anlatım
3. Hafta Batı edebiyatında eleştirinin tarih- sel gelişimi, temsilcileri Sözlü anlatım
4. Hafta Batı edebiyatında eleştirinin tarih- sel gelişimi, temsilcileri Sözlü anlatım
5. Hafta Batı edebiyatında eleştirinin tarih- sel gelişimi, temsilcileri Sözlü anlatım
6. Hafta Batı edebiyatında eleştirinin tarih- sel gelişimi, temsilcileri Sözlü anlatım
7. Hafta Batı edebiyatında eleştirinin tarih- sel gelişimi, temsilcileri Sözlü anlatım
8. Hafta Vize Sınavı
9. Hafta Türk Edebiyatında eleştirinin gelişim aşamaları,temsilcileri Sözlü anlatım
10. Hafta Türk Edebiyatında eleştirinin gelişim aşamaları,temsilcileri Sözlü anlatım
11. Hafta Türk Edebiyatında eleştirinin gelişim aşamaları,temsilcileri Sözlü anlatım
12. Hafta Türk Edebiyatında eleştirinin gelişim aşamaları,temsilcileri Sözlü anlatım
13. Hafta Türk Edebiyatında eleştirinin gelişim aşamaları,temsilcileri Sözlü anlatım
14. Hafta Türk Edebiyatında eleştirinin gelişim aşamaları,temsilcileri Sözlü anlatım
15. Hafta Eserler üzerinden eleştiri örneklerinin uygulamalı olarak incelenmesi Sözlü anlatım,uygulama
16. Hafta Eserler üzerinden eleştiri örneklerinin uygulamalı olarak incelenmesi Sözlü anlatım,uygulama
17. Hafta Final sınavı
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Final 1 100


ÖÇ-1Öğrenci eleştiriyi kavram olarak tanımlar.
ÖÇ-2Bu türü önceki dönemlerle karşılaştırır.
ÖÇ-3Batıda ve bizdeki gelişimini öğrenir.
ÖÇ-4Çağdaş eleştiri anlayışlarını yorumlar.
ÖÇ-5Edebi metinleri bu açıdan karşılaştırır.
Program Çıktıları
PÇ-1Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma yaparak metin çözümlemesi yapar.
PÇ-2Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerini uzmanlık düzeyinde kullanır.
PÇ-3Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanarak alanı dışındaki gruplara sistemli bir biçimde aktarır.
PÇ-4Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretebilir, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir. Bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-5Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-6En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-7Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edindiği yeterlilikleri disiplinler arası çalışmalarda uygular.
PÇ-8Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-9Türk Dili ve Edebiyatı alanında lisansüstü düzeyde akademik araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-10Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.
PÇ-11Türkçenin tarihi alfabelerini özgün metinler üzerinden takip edebilir.
PÇ-12Edebi tür ve şekillerin tarihi süreç içindeki gelişimini yorumlayarak kendisini uzmanlık düzeyinde derinleştirir.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12
ÖÇ 1            
ÖÇ 2            
ÖÇ 3            
ÖÇ 4            
ÖÇ 5