Lisansüstü
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Geomatik (Doktora)
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


İleri Fotograframetri

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
İMSD 0207 İleri Fotograframetri 3/0/0 SA Türkçe 9
Dersin Amacı
Öğrencinin, fotogrametrinin ileri konularını öğrenmesini sağlamak
Ön Koşullar YOK
Eş Koşullar YOK
Özel Koşullar YOK
Öğretim Üyeleri Prof. Dr. Cankut ÖRMECİ
Asistanlar YOK
Ders Gün,Saat ve Yeri Sömestr başında ilan edilecektir.
Görüşme Saatleri ve Yeri Sömestr başında ilan edilecektir.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Anlatım ve tartışma.

 
Temel Kaynaklar Ackermann F., Airborne Laser Scanning, ISPRS Journal of Phptogrammetry and Remote Sensing, 54, 2-3, 1999

Ackermann F., et all, Ein Rechenprogramm für die Streinfentriangulation mit unabhangigen Modellen, Bildmessung und Luftbildwesen, 1970, 206-217


Diğer Kaynaklar KONECNY G. and LEHMANN G., Photogrammetry, De Gruyter, Berlin, 1984


GREVE C. (ed.), Digital Photogrammetry and Remote Sensing, Bethesta, MD, 1996

Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Tek görüntü fotogrametrisi -Anlatım ve tartışma.
2. Hafta Analog stereo-fotogrametri -Anlatım ve tartışma.
3. Hafta Yönlendirmeler -Anlatım ve tartışma.
4. Hafta Yatay ve düşey paralakslar -Anlatım ve tartışma.
5. Hafta Analitik photogrametri -Anlatım ve tartışma.
6. Hafta Analitik ve sayısal fotogrametrinin ilkeleri -Anlatım ve tartışma.
7. Hafta Koordinat transformasyonları -Anlatım ve tartışma.
8. Hafta Havasal triangülasyon -Anlatım ve tartışma.
9. Hafta Bağıl yönlendirme -Anlatım ve tartışma.
10. Hafta Gerçek yönlendirme -Anlatım ve tartışma.
11. Hafta Sayısal fotogrametrik işlemler ve bilgisayar programları -Anlatım ve tartışma.
12. Hafta Görüntü birleştirme -Anlatım ve tartışma.
13. Hafta Sayısal arazi modelleri (DEM) -Anlatım ve tartışma.
14. Hafta Orto-görüntü üretimi ve ortofotolar -Anlatım ve tartışma.
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 25
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 25
Final 1 50


ÖÇ-1Fotogrametrinin temellerini öğrenmek.
ÖÇ-2Yönlendirmeleri öğrenmek.
ÖÇ-3Ortofotoyu öğrenmek.
ÖÇ-4Sayısal yükseklik modellerini öğrenmek.
ÖÇ-5Görüntü birleştirmenin temellerini öğrenmek.
Program Çıktıları
PÇ-1- Geomatik alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek,
PÇ-2Geomatik alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak.
PÇ-3Geomatik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek,
PÇ-4Geomatik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,
PÇ-5Geomatik alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
PÇ-6Geomatik alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
PÇ-7Geomatik alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
PÇ-8Geomatik alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
PÇ-9Geomatik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
PÇ-10Geomatik alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
PÇ-11Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
PÇ-12Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
PÇ-13Geomatik alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
PÇ-14Geomatik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
PÇ-15Geomatik alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
PÇ-16Geomatik alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15PÇ 16
ÖÇ 1                
ÖÇ 2                
ÖÇ 3                
ÖÇ 4                
ÖÇ 5