Öğrencinin, fotogrametrinin ileri konularını öğrenmesini sağlamak
Ön Koşullar
YOK
Eş Koşullar
YOK
Özel Koşullar
YOK
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. Cankut ÖRMECİ
Asistanlar
YOK
Ders Gün,Saat ve Yeri
Sömestr başında ilan edilecektir.
Görüşme Saatleri ve Yeri
Sömestr başında ilan edilecektir.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Anlatım ve tartışma.
Temel Kaynaklar
Ackermann F., Airborne Laser Scanning, ISPRS Journal of Phptogrammetry and Remote Sensing, 54, 2-3, 1999
Ackermann F., et all, Ein Rechenprogramm für die Streinfentriangulation mit unabhangigen Modellen, Bildmessung und Luftbildwesen, 1970, 206-217
Diğer Kaynaklar
KONECNY G. and LEHMANN G., Photogrammetry, De Gruyter, Berlin, 1984
GREVE C. (ed.), Digital Photogrammetry and Remote Sensing, Bethesta, MD, 1996
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Tek görüntü fotogrametrisi
-Anlatım ve tartışma.
2. Hafta
Analog stereo-fotogrametri
-Anlatım ve tartışma.
3. Hafta
Yönlendirmeler
-Anlatım ve tartışma.
4. Hafta
Yatay ve düşey paralakslar
-Anlatım ve tartışma.
5. Hafta
Analitik photogrametri
-Anlatım ve tartışma.
6. Hafta
Analitik ve sayısal fotogrametrinin ilkeleri
-Anlatım ve tartışma.
7. Hafta
Koordinat transformasyonları
-Anlatım ve tartışma.
8. Hafta
Havasal triangülasyon
-Anlatım ve tartışma.
9. Hafta
Bağıl yönlendirme
-Anlatım ve tartışma.
10. Hafta
Gerçek yönlendirme
-Anlatım ve tartışma.
11. Hafta
Sayısal fotogrametrik işlemler ve bilgisayar programları
-Anlatım ve tartışma.
12. Hafta
Görüntü birleştirme
-Anlatım ve tartışma.
13. Hafta
Sayısal arazi modelleri (DEM)
-Anlatım ve tartışma.
14. Hafta
Orto-görüntü üretimi ve ortofotolar
-Anlatım ve tartışma.
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
25
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
25
Final
1
50
ÖÇ-1
Fotogrametrinin temellerini öğrenmek.
ÖÇ-2
Yönlendirmeleri öğrenmek.
ÖÇ-3
Ortofotoyu öğrenmek.
ÖÇ-4
Sayısal yükseklik modellerini öğrenmek.
ÖÇ-5
Görüntü birleştirmenin temellerini öğrenmek.
Program Çıktıları
PÇ-1
- Geomatik alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek,
PÇ-2
Geomatik alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak.
PÇ-3
Geomatik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek,
PÇ-4
Geomatik alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme,
PÇ-5
Geomatik alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
PÇ-6
Geomatik alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
PÇ-7
Geomatik alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
PÇ-8
Geomatik alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
PÇ-9
Geomatik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
PÇ-10
Geomatik alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
PÇ-11
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
PÇ-12
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
PÇ-13
Geomatik alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
PÇ-14
Geomatik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
PÇ-15
Geomatik alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
PÇ-16
Geomatik alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.