Bu derste öğrencilere 3 boyutlu karakter animasyonu tekniklerinde oyunculuğun, yüz animasyonunun ve ileri vücut mekaniklerinin uygulama teknikleri öğretilecektir. Öğrencilerin kazanımlarıyla yaratıcı ve tamamlanmış bir portfolyo üretmesi amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Doç. Dr. Öykü Ezgi Yıldız Balaban, Doç. Dr. Öykü Ezgi Yıldız Balaban
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri
Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
- Sözlü anlatım ve uygulama
Temel Kaynaklar
-The Art of 3D: Computer Animaiton and Effects, Isaac Kerlow, Wiley Publishings, 2004.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Autodesk Maya programının arayüzüne detaylı bakış
Sözlü anlatım, uygulama
2. Hafta
3D Animasyon yapımında Moving Hold ve Aksiyon
Çizgisinin Kullanımı
Sözlü anlatım, uygulama
3. Hafta
3D Animasyonda Abartı İlkesinin Pozlama Aşamasında
Doğru İşlenmesi
Sözlü anlatım, uygulama
4. Hafta
Ağırlık ve Denge Animasyonu Uygulaması
Sözlü anlatım, uygulama
5. Hafta
3D Animasyon yapımında oyunculuğa giriş
Sözlü anlatım, uygulama
6. Hafta
Oyunculukta Karaktere Duygu Katma
Sözlü anlatım, uygulama
7. Hafta
Yüz Animasyonuna Giriş
Sözlü anlatım, uygulama
8. Hafta
Ara Sınav
Ara Sınav
9. Hafta
Göz kırpma ve mimik verme üzerine Uygulama
Sözlü anlatım, uygulama
10. Hafta
Yüz Animasyonunda Ses Kullanımı
Sözlü anlatım, uygulama
11. Hafta
Karakteri konuşturma üzerine detaylı uygulama
Sözlü anlatım, uygulama
12. Hafta
Animasyon üretimine kendi stilini katma
Sözlü anlatım, uygulama
13. Hafta
Final Projesi için Fikir Geliştirme ve Uygulaması
Sözlü anlatım, uygulama
14. Hafta
Geliştirilen Fikirin 3D Animasyon Olarak Sunumu
Sözlü anlatım, uygulama
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
30
Derse Devam / Katılım
14
20
Final
1
50
ÖÇ-1
Autodesk Maya programını kullanarak profesyonel bir şekilde 3D karakter
animasyonu yapmayı yapabilecek
ÖÇ-2
Bir plan ya da sahnenin tüm animasyon üretim süreçlerini dijital ortamda kendi
kendine ilerletmeyi gerçekleştirebilecek
ÖÇ-3
Animasyonun temel prensiplerini 3D animasyon yapımında uygulayabilecek.
ÖÇ-4
Yakın plan yüz animasyonunun yapımına profesyonel bir seviyede hakim
olabilecek.
ÖÇ-5
Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya
projeleri üretebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1
İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2
İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3
Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4
Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5
Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6
Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7
Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8
Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9
Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10
Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11
Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12
Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13
Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14
Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15
İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek