Lisans
Sanat ve Tasarım Fakültesi
Yeni Medya ve İletişim
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.


İLERİ ANİMASYON TEKNİKLERİ

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
YM7206 İLERİ ANİMASYON TEKNİKLERİ 1/2/0 SA TÜRKÇE 4
Dersin Amacı
 Bu derste öğrencilere 3 boyutlu karakter animasyonu tekniklerinde oyunculuğun, yüz animasyonunun ve ileri vücut mekaniklerinin uygulama teknikleri öğretilecektir. Öğrencilerin kazanımlarıyla yaratıcı ve tamamlanmış bir portfolyo üretmesi amaçlanmaktadır.
Ön Koşullar
Eş Koşullar XXX Ders Adı...
Özel Koşullar Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri Doç. Dr. Öykü Ezgi Yıldız Balaban, Doç. Dr. Öykü Ezgi Yıldız Balaban
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Görüşme Saatleri ve Yeri Öğretim Üyesinin ismi, Gün, XX.XX-XX.XX, xxx Yerleşkesi Ofis no
Öğretim Yöntem ve Teknikleri - Sözlü anlatım ve uygulama
Temel Kaynaklar -The Art of 3D: Computer Animaiton and Effects, Isaac Kerlow, Wiley Publishings, 2004.
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Autodesk Maya programının arayüzüne detaylı bakış Sözlü anlatım, uygulama
2. Hafta 3D Animasyon yapımında Moving Hold ve Aksiyon Çizgisinin Kullanımı Sözlü anlatım, uygulama
3. Hafta 3D Animasyonda Abartı İlkesinin Pozlama Aşamasında Doğru İşlenmesi Sözlü anlatım, uygulama
4. Hafta Ağırlık ve Denge Animasyonu Uygulaması Sözlü anlatım, uygulama
5. Hafta 3D Animasyon yapımında oyunculuğa giriş Sözlü anlatım, uygulama
6. Hafta Oyunculukta Karaktere Duygu Katma Sözlü anlatım, uygulama
7. Hafta Yüz Animasyonuna Giriş Sözlü anlatım, uygulama
8. Hafta Ara Sınav Ara Sınav
9. Hafta Göz kırpma ve mimik verme üzerine Uygulama Sözlü anlatım, uygulama
10. Hafta Yüz Animasyonunda Ses Kullanımı Sözlü anlatım, uygulama
11. Hafta Karakteri konuşturma üzerine detaylı uygulama Sözlü anlatım, uygulama
12. Hafta Animasyon üretimine kendi stilini katma Sözlü anlatım, uygulama
13. Hafta Final Projesi için Fikir Geliştirme ve Uygulaması Sözlü anlatım, uygulama
14. Hafta Geliştirilen Fikirin 3D Animasyon Olarak Sunumu Sözlü anlatım, uygulama
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar) 1 30
Derse Devam / Katılım 14 20
Final 1 50


ÖÇ-1Autodesk Maya programını kullanarak profesyonel bir şekilde 3D karakter animasyonu yapmayı yapabilecek
ÖÇ-2Bir plan ya da sahnenin tüm animasyon üretim süreçlerini dijital ortamda kendi kendine ilerletmeyi gerçekleştirebilecek
ÖÇ-3Animasyonun temel prensiplerini 3D animasyon yapımında uygulayabilecek.
ÖÇ-4Yakın plan yüz animasyonunun yapımına profesyonel bir seviyede hakim olabilecek.
ÖÇ-5Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek.
Program Çıktıları
PÇ-1 İletişim, yeni medya, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili her türlü kavramı tanımlayabilecek
PÇ-2İletişim ve yeni medya konularının tarihsel süreç içindeki gelişimlerini anlayarak, kültürel, sosyal ve teknolojik değişime bağlı olarak alanlarındaki ilgili değişimleri ve sonuçlarını değerlendirebilecek.
PÇ-3Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyecek ve bunları alanlarına uygulayabilecek.
PÇ-4Yeni medya ve iletişim alanındaki konuları analiz edebilecek, anladığını yorumlayıp eleştirel yaklaşımda bulunabilecek ve değerlendirebilecek.
PÇ-5Yeni Medya ve iletişim alanıyla ilişkili kuramsal ve kavramsal konuları bilimsel bir yaklaşımla araştırıp analiz ederek bilimsel bir içerik üretebilecek.
PÇ-6Dijital platformlarda içerik üretimi ve yönetimi becerilerini geliştirerek zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yönetebilecek.
PÇ-7Yeni medya ve iletişim alanlarında yer alan internet gazeteciliği, dijital pazarlama, dijital reklamcılık, yeni medya programcılığı, sosyal medyada halkla ilişkiler gibi belirli uzmanlık alanlarında detaylı ve gerekli bilgiyi geliştirebilecek.
PÇ-8Dijital animasyon, dijital fotoğrafçılık, etkileşimli medya tasarımı, dijital oyun tasarımı, aplikasyon tasarımı gibi çeşitli alanlarda özgün çalışmalar üretebilecek
PÇ-9Güncel ve dijital sanat eserlerini takip ederek bu sanatsal eserleri anlayabilecek.
PÇ-10Sosyal medya platformlarında kurumlar için strateji oluşturabilecek ve bu stratejileri uygulamaya koyabilecek
PÇ-11Yaratıcı fikirlerini dijital platformlarda uygulamaya dönüştürebilecek ve multimedya projeleri üretebilecek
PÇ-12Mesleklerinde gerekli olan araçları ve donanımları doğru yer ve doğru zamanda kullanabilecek, edindiği kuramsal bilgileri sektördeki uygulamalarla ilişkilendirebilecek.
PÇ-13Disiplinli, planlı ve yaratıcı bir şekilde çalışarak üretimde bulunabilecek.
PÇ-14Ulusal ve uluslararası alanlarda çeşitli yarışma, sergi, panel, bienal, seminer vb. etkinliklere proje üretebilecek
PÇ-15İletişim sürecinde karşılaşılacak sorunlara çözüm üretebilecek ve konuyla ilgili inisiyatif kullanabilecek
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14PÇ 15
ÖÇ 1               
ÖÇ 2               
ÖÇ 3               
ÖÇ 4               
ÖÇ 5