2023-2024 Akademik Yıl 2022-2023 Akademik Yıl 2021-2022 Akademik Yıl 2020-2021 Akademik Yıl 2019-2020 Akademik Yıl 2018-2019 Akademik Yıl 2017-2018 Akademik Yıl 2016-2017 Akademik Yıl 2015-2016 Akademik Yıl 2014-2015 Akademik Yıl 2013-2014 Akademik Yıl 2012-2013 Akademik Yıl
Klinik Uygulama-Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği
Ders Kodu Yarıyıl
Ders Adı
T/U/L
Türü
Öğrenim Dili
AKTS
HEM-INT8004
Klinik Uygulama-Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği
2/24/0
SA
Türkçe
21
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin 7 yarıyıl boyunca edindikleri bilgi ve becerileri, mesleksel değerler ve ilkeler ışığında ilgili klinik ve sahada uygulayarak pekiştirmelerini sağlamak, karar verme becerilerini geliştirmek ve mezuniyet öncesi mesleki deneyim kazanmalarına olanak sağlamaktır.
Ön Koşullar
HEM2001, HEM3001, HEM4001, HEM5001, HEM5002, HEM6001, HEM7001, HEM7002 derslerinin alınmış ve başarıyla tamamlanmış olması.
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
Öğrencilerin teorik derslerin %70'ine, klinik uygulamaların %80'ine devam etmesi gerekmektedir.
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Kübra İncirkuş
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Çarşamba, Perşembe, Cuma: Klinik uygulama 08:00-16:00,
Pazartesi: Teorik 11:00-12:45, Şirinevler Yerleşkesi, CB 0302
Görüşme Saatleri ve Yeri
Pazartesi 13:00-14:45, Şirinevler Yerleşkesi
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü anlatım, soru - cevap yöntemi, tartışma, uygulama
Temel Kaynaklar
Savaşer S., Yıldız S. Hemşireler için Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Rehberi, İstanbul Tıp Kitabevi, 1. Baskı, İstanbul, 2009.
Conk Z., Başbakkal Z., Yılmaz HB., Bolışık B., Pediatri Hemşireliği, Akademisyen Kitabevi 2. baskı, Ankara 2018.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Derse giriş, Hemşirelik bakım planı
Sözlü anlatım, soru - cevap yöntemi, tartışma, uygulama
2. Hafta
Terapötik ortam-Sağlıklı/hasta birey ailesiyle iletişim
Sözlü anlatım, soru - cevap yöntemi, tartışma, uygulama
3. Hafta
Birey/ailede ruhsal durum değerlendirmesi
Sözlü anlatım, soru - cevap yöntemi, tartışma, uygulama
4. Hafta
Sıvı ve elektrolit dengesi
Sözlü anlatım, soru - cevap yöntemi, tartışma, uygulama
5. Hafta
Sağlıklı çocuk izlemi ve hemşirelik bakımı
Çocuk sağlığının geliştirilmesi
Sözlü anlatım, soru - cevap yöntemi, tartışma, uygulama
6. Hafta
Yüksek riskli ilaçlar, ilaç etkileşimleri, tehlikeli ilaçlar, çocukta ilaç dozu hesaplama
Sözlü anlatım, soru - cevap yöntemi, tartışma, uygulama
7. Hafta
Hastane enfeksiyonu ve izolasyon uygulamaları
Sözlü anlatım, soru - cevap yöntemi, tartışma, uygulama
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Hasta Güvenliği
Sözlü anlatım, soru - cevap yöntemi, tartışma, uygulama
10. Hafta
Diyabet, diyabet komplikasyonları ve hemşirelik bakımı
Sözlü anlatım, soru - cevap yöntemi, tartışma, uygulama
11. Hafta
Kalp hastalıkları, hipertansiyon ve hemşirelik bakımı
Sözlü anlatım, soru - cevap yöntemi, tartışma, uygulama
12. Hafta
Vaka Tartışmaları
Sözlü anlatım, soru - cevap yöntemi, tartışma, uygulama
13. Hafta
Vaka Tartışmaları
Sözlü anlatım, soru - cevap yöntemi, tartışma, uygulama
14. Hafta
Final Haftası
15. Hafta
Final Haftası
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Staj
1
50
Bitirme Sınavı
1
30
ÖÇ-1 Öğrenci çocuğun büyüme ve gelişmesini takip eder. ÖÇ-2 Çocuk ve aileye bütüncül bir yaklaşım sağlayarak aile merkezli bakım uygular. ÖÇ-3 Sağlıklı çocuk izlemi yapar. ÖÇ-4 Hastalık durumunda çocuk ve aileye yönelik etkili hemşirelik bakımı uygular.
Program Çıktıları
PÇ-1 Hemşirelik mesleğinin gerektirdiği güncel teorik bilgiye sahiptir. PÇ-2 Birey, aile, grup ve toplumun sağlık gereksinimlerini bütüncül ve hümanistik yaklaşımla karşılayabilecek uygulama becerisine sahiptir. PÇ-3 Birey, aile, grup ve toplumun sağlık gereksinimlerini karşılarken kaliteli ve kanıta dayalı hemşirelik bakım sürecini uygular. PÇ-4 Hemşirelik bakımı, eğitimi, yönetimi ve araştırmalarında etik ilkeleri göz önünde bulundurur. PÇ-5 Hemşirelik yasa ve yönetmeliklerini takip eder ve uygun davranır. PÇ-6 Etkili iletişim becerilerini kullanır. PÇ-7 Birey, aile, grup ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verir. PÇ-8 Sağlık ekibinin etkin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği içinde rol ve işlevlerini yerine getirir. PÇ-9 Birey, aile, grup ve toplumun sağlığını etkileyebilecek her türlü değişime duyarlı bir şekilde empatik yaklaşım gösterir. PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. PÇ-11 Toplumun sağlık gereksinimleri doğrultusunda güncel bakım teknolojilerini takip eder ve hemşirelik uygulamalarına yansıtır. PÇ-12 Mesleği uygularken meslektaşlarına rol model olur. PÇ-13 Kazandığı temel mesleki değerleri korur. PÇ-14 Sağlık ile ilgili kararlarda mesleki otonomiyi kullanır.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
--
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 ÖÇ 1 ÖÇ 2 ÖÇ 3 ÖÇ 4