Lisans
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Hemşirelik
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

Hemşirelik Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / Klinik Uygulama-Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği

Klinik Uygulama-Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
HEM-INT8004 Klinik Uygulama-Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği 2/24/0 SA Türkçe 21
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin 7 yarıyıl boyunca edindikleri bilgi ve becerileri, mesleksel değerler ve ilkeler ışığında ilgili klinik ve sahada uygulayarak pekiştirmelerini sağlamak, karar verme becerilerini geliştirmek ve mezuniyet öncesi mesleki deneyim kazanmalarına olanak sağlamaktır.
Ön Koşullar HEM2001, HEM3001, HEM4001, HEM5001, HEM5002, HEM6001, HEM7001, HEM7002 derslerinin alınmış ve başarıyla tamamlanmış olması.
Eş Koşullar -
Özel Koşullar Öğrencilerin teorik derslerin %70'ine, klinik uygulamaların %80'ine devam etmesi gerekmektedir.
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Kübra İncirkuş
Asistanlar -
Ders Gün,Saat ve Yeri Çarşamba, Perşembe, Cuma: Klinik uygulama 08:00-16:00, Pazartesi: Teorik 11:00-12:45, Şirinevler Yerleşkesi, CB 0302
Görüşme Saatleri ve Yeri Pazartesi 13:00-14:45, Şirinevler Yerleşkesi
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Sözlü anlatım, soru - cevap yöntemi, tartışma, uygulama
Temel Kaynaklar
Savaşer S., Yıldız S. Hemşireler için Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Rehberi, İstanbul Tıp Kitabevi, 1. Baskı, İstanbul, 2009.

Conk Z., Başbakkal Z., Yılmaz HB., Bolışık B., Pediatri Hemşireliği, Akademisyen Kitabevi 2. baskı, Ankara 2018.
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Derse giriş, Hemşirelik bakım planı Sözlü anlatım, soru - cevap yöntemi, tartışma, uygulama
2. Hafta Terapötik ortam-Sağlıklı/hasta birey ailesiyle iletişim Sözlü anlatım, soru - cevap yöntemi, tartışma, uygulama
3. Hafta Birey/ailede ruhsal durum değerlendirmesi Sözlü anlatım, soru - cevap yöntemi, tartışma, uygulama
4. Hafta Sıvı ve elektrolit dengesi Sözlü anlatım, soru - cevap yöntemi, tartışma, uygulama
5. Hafta Sağlıklı çocuk izlemi ve hemşirelik bakımı Çocuk sağlığının geliştirilmesi Sözlü anlatım, soru - cevap yöntemi, tartışma, uygulama
6. Hafta Yüksek riskli ilaçlar, ilaç etkileşimleri, tehlikeli ilaçlar, çocukta ilaç dozu hesaplama Sözlü anlatım, soru - cevap yöntemi, tartışma, uygulama
7. Hafta Hastane enfeksiyonu ve izolasyon uygulamaları Sözlü anlatım, soru - cevap yöntemi, tartışma, uygulama
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta Hasta Güvenliği Sözlü anlatım, soru - cevap yöntemi, tartışma, uygulama
10. Hafta Diyabet, diyabet komplikasyonları ve hemşirelik bakımı Sözlü anlatım, soru - cevap yöntemi, tartışma, uygulama
11. Hafta Kalp hastalıkları, hipertansiyon ve hemşirelik bakımı Sözlü anlatım, soru - cevap yöntemi, tartışma, uygulama
12. Hafta Vaka Tartışmaları Sözlü anlatım, soru - cevap yöntemi, tartışma, uygulama
13. Hafta Vaka Tartışmaları Sözlü anlatım, soru - cevap yöntemi, tartışma, uygulama
14. Hafta Final Haftası
15. Hafta Final Haftası
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Staj 1 50
Bitirme Sınavı 1 30


ÖÇ-1Öğrenci çocuğun büyüme ve gelişmesini takip eder.
ÖÇ-2Çocuk ve aileye bütüncül bir yaklaşım sağlayarak aile merkezli bakım uygular.
ÖÇ-3Sağlıklı çocuk izlemi yapar.
ÖÇ-4Hastalık durumunda çocuk ve aileye yönelik etkili hemşirelik bakımı uygular.
Program Çıktıları
PÇ-1Hemşirelik mesleğinin gerektirdiği güncel teorik bilgiye sahiptir.
PÇ-2Birey, aile, grup ve toplumun sağlık gereksinimlerini bütüncül ve hümanistik yaklaşımla karşılayabilecek uygulama becerisine sahiptir.
PÇ-3Birey, aile, grup ve toplumun sağlık gereksinimlerini karşılarken kaliteli ve kanıta dayalı hemşirelik bakım sürecini uygular.
PÇ-4Hemşirelik bakımı, eğitimi, yönetimi ve araştırmalarında etik ilkeleri göz önünde bulundurur.
PÇ-5Hemşirelik yasa ve yönetmeliklerini takip eder ve uygun davranır.
PÇ-6Etkili iletişim becerilerini kullanır.
PÇ-7Birey, aile, grup ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verir.
PÇ-8Sağlık ekibinin etkin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği içinde rol ve işlevlerini yerine getirir.
PÇ-9Birey, aile, grup ve toplumun sağlığını etkileyebilecek her türlü değişime duyarlı bir şekilde empatik yaklaşım gösterir.
PÇ-10Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
PÇ-11Toplumun sağlık gereksinimleri doğrultusunda güncel bakım teknolojilerini takip eder ve hemşirelik uygulamalarına yansıtır.
PÇ-12Mesleği uygularken meslektaşlarına rol model olur.
PÇ-13Kazandığı temel mesleki değerleri korur.
PÇ-14Sağlık ile ilgili kararlarda mesleki otonomiyi kullanır.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14
ÖÇ 1              
ÖÇ 2              
ÖÇ 3              
ÖÇ 4