Lisans
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Hemşirelik
Anlık RSS Bilgilendirmesi İçin Tıklayınız.Düzenli bilgilendirme E-Postaları almak için listemize kaydolabilirsiniz.

Hemşirelik Programı Ana Sayfası / Program Ders Planı / Klinik Uygulama-Halk Sağlığı Hemşireliği

Klinik Uygulama-Halk Sağlığı Hemşireliği

Ders KoduYarıyıl Ders Adı T/U/L Türü Öğrenim Dili AKTS
HEM-INT8006 Klinik Uygulama-Halk Sağlığı Hemşireliği 2/24/0 SA Türkçe 21
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, halk sağlığı hemşireliğinin temel bilgi, kavram ve ilkelerini kavrayan ve profesyonel hemşirelik rollerini birey, aile ve toplum düzeyinde uygulayabilen hemşireler yetiştirmektir. 
Ön Koşullar HEM2001, HEM3001, HEM4001, HEM5001, HEM5002, HEM6001, HEM7001, HEM7002 derslerinin alınmış ve başarıyla tamamlanmış olması.
Eş Koşullar -
Özel Koşullar Öğrencilerin teorik derslerin %70'ine, klinik uygulamaların %80'ine devam etmesi gerekmektedir.
Öğretim Üyeleri Dr. Öğr. Üyesi Kübra İncirkuş
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri 2023-2024 bahar döneminde açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri 2023-2024 bahar döneminde açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
Temel Kaynaklar Erdoğan S, Nahcivan N, Esin MN, Seçginli S, Coşansu G, Ardıç A. Omaha Sistemi Hemşirelikte Bilgi Yönetimi. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2017.
Zaybak A, Konak Ş, Keser İ, Barutçu CD, Polat M, Gökçe S, ve ark. Sosyal, Ruhsal ve Medikal Yönleriyle Evde Bakım. Ed. Konak Ş. Kongre Kitabevi, Ankara, 2016.
Fadıloğlu Ç, Sarsılmaz H, Sağkal T, Aykar FŞ, Gündüzoğlu NÇ, Oksel E, ve ark. Evde Sağlık ve Bakım. Ed. Fadıloğlu Ç, Ertem G, Aykar FŞ. Göktuğ Basın Yayın ve Dağıtım, Amasya, 2013.
Durna Z, Akın S, Kısa A, Türkmen E, Mollaoğlu M, Kara M, ve ark. Kronik Hastalıklar ve Bakım. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2012.
Akın A, Akın L, Akşit B, Akgün S, Altıntaş KH, Aslan D, ve ark. Halk Sağlığı Temel Bilgiler. Ed. Güler Ç, Akın L. Hacettepe Üniversitesi Hastaneleri Basımevi, Ankara, 2006.
Bayık Temel A, Bahar Z, Ergün A, Kadıoğlu H, Erol S, Öncel S, ve ark. Okul Dönemindeki Çocukların Sağlığının Geliştirilmesi: Hemşireler ve Okul Sağlık Ofisi Çalışanları İçin Okul Toplumunun Sağlığı. Ed. Gözüm S. Vize Yayıncılık, Ankara, 2016.
Frances A. Maurer, Claudia M. Smith. Community/Public Health Nursing Practice (Health for Families and Populations), Fourth Edition. http://evolve.elsevier.com, 2010.
Diğer Kaynaklar -
Haftalık Ders Programı
Hafta Dersin İçeriği Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta Derse giriş Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
2. Hafta Omaha Sistemi, örnek bakım planı Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
3. Hafta Okul sağlığı hemşireliği Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
4. Hafta İş sağlığı hemşireliği Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
5. Hafta Evde bakım hemşireliği Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
6. Hafta Yaşlı sağlığı Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
7. Hafta Sağlık eğitimi ve danışmanlık Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
8. Hafta Ara Sınav Haftası
9. Hafta Toplum ruh sağlığı hemşireliği Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
10. Hafta Çevre sağlığı Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
11. Hafta Omaha Sistemi Vaka Sunumu Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
12. Hafta Omaha Sistemi Vaka Sunumu Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
13. Hafta Omaha Sistemi Vaka Sunumu Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
14. Hafta Final Haftası
15. Hafta Final Haftası
16. Hafta Final Haftası
17. Hafta Final Haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri Adet Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum 1 20
Staj 1 50
Bitirme Sınavı 1 30


ÖÇ-1Halk sağlığı temel felsefesini kavrar ve hizmet sunumunda halk sağlığı hemşiresinin rolünü tanımlar.
ÖÇ-2Halk sağlığı hemşireliğinin temel kavram ve tanımlarını bilir.
ÖÇ-3Toplumun demografik yapısını, temel sağlık göstergelerini, özel ve hassas gruplarını bilir.
ÖÇ-4Birey, aile, grup, toplumun öncelikli sağlık sorunlarını belirleyebilir ve sağlık risklerini azaltacak uygulamaları planlar.
ÖÇ-5Birey, aile, grup ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verir.
Program Çıktıları
PÇ-1Hemşirelik mesleğinin gerektirdiği güncel teorik bilgiye sahiptir.
PÇ-2Birey, aile, grup ve toplumun sağlık gereksinimlerini bütüncül ve hümanistik yaklaşımla karşılayabilecek uygulama becerisine sahiptir.
PÇ-3Birey, aile, grup ve toplumun sağlık gereksinimlerini karşılarken kaliteli ve kanıta dayalı hemşirelik bakım sürecini uygular.
PÇ-4Hemşirelik bakımı, eğitimi, yönetimi ve araştırmalarında etik ilkeleri göz önünde bulundurur.
PÇ-5Hemşirelik yasa ve yönetmeliklerini takip eder ve uygun davranır.
PÇ-6Etkili iletişim becerilerini kullanır.
PÇ-7Birey, aile, grup ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verir.
PÇ-8Sağlık ekibinin etkin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği içinde rol ve işlevlerini yerine getirir.
PÇ-9Birey, aile, grup ve toplumun sağlığını etkileyebilecek her türlü değişime duyarlı bir şekilde empatik yaklaşım gösterir.
PÇ-10Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
PÇ-11Toplumun sağlık gereksinimleri doğrultusunda güncel bakım teknolojilerini takip eder ve hemşirelik uygulamalarına yansıtır.
PÇ-12Mesleği uygularken meslektaşlarına rol model olur.
PÇ-13Kazandığı temel mesleki değerleri korur.
PÇ-14Sağlık ile ilgili kararlarda mesleki otonomiyi kullanır.
Alan Yeterlilikleri Matrisi
Program Çıktıları - Öğrenim Çıktıları Matrisi
--
 PÇ 1PÇ 2PÇ 3PÇ 4PÇ 5PÇ 6PÇ 7PÇ 8PÇ 9PÇ 10PÇ 11PÇ 12PÇ 13PÇ 14
ÖÇ 1              
ÖÇ 2              
ÖÇ 3              
ÖÇ 4              
ÖÇ 5