Bu dersin amacı, halk sağlığı hemşireliğinin temel bilgi, kavram ve ilkelerini kavrayan ve profesyonel hemşirelik rollerini birey, aile ve toplum düzeyinde uygulayabilen hemşireler yetiştirmektir.
Ön Koşullar
HEM2001, HEM3001, HEM4001, HEM5001, HEM5002, HEM6001, HEM7001, HEM7002 derslerinin alınmış ve başarıyla tamamlanmış olması.
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
Öğrencilerin teorik derslerin %70'ine, klinik uygulamaların %80'ine devam etmesi gerekmektedir.
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Kübra İncirkuş
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
2023-2024 bahar döneminde açılmamıştır.
Görüşme Saatleri ve Yeri
2023-2024 bahar döneminde açılmamıştır.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
Temel Kaynaklar
Erdoğan S, Nahcivan N, Esin MN, Seçginli S, Coşansu G, Ardıç A. Omaha Sistemi Hemşirelikte Bilgi Yönetimi. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2017.
Zaybak A, Konak Ş, Keser İ, Barutçu CD, Polat M, Gökçe S, ve ark. Sosyal, Ruhsal ve Medikal Yönleriyle Evde Bakım. Ed. Konak Ş. Kongre Kitabevi, Ankara, 2016.
Fadıloğlu Ç, Sarsılmaz H, Sağkal T, Aykar FŞ, Gündüzoğlu NÇ, Oksel E, ve ark. Evde Sağlık ve Bakım. Ed. Fadıloğlu Ç, Ertem G, Aykar FŞ. Göktuğ Basın Yayın ve Dağıtım, Amasya, 2013.
Durna Z, Akın S, Kısa A, Türkmen E, Mollaoğlu M, Kara M, ve ark. Kronik Hastalıklar ve Bakım. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2012.
Akın A, Akın L, Akşit B, Akgün S, Altıntaş KH, Aslan D, ve ark. Halk Sağlığı Temel Bilgiler. Ed. Güler Ç, Akın L. Hacettepe Üniversitesi Hastaneleri Basımevi, Ankara, 2006.
Bayık Temel A, Bahar Z, Ergün A, Kadıoğlu H, Erol S, Öncel S, ve ark. Okul Dönemindeki Çocukların Sağlığının Geliştirilmesi: Hemşireler ve Okul Sağlık Ofisi Çalışanları İçin Okul Toplumunun Sağlığı. Ed. Gözüm S. Vize Yayıncılık, Ankara, 2016.
Frances A. Maurer, Claudia M. Smith. Community/Public Health Nursing Practice (Health for Families and Populations), Fourth Edition. http://evolve.elsevier.com, 2010.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Derse giriş
Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
2. Hafta
Omaha Sistemi, örnek bakım planı
Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
3. Hafta
Okul sağlığı hemşireliği
Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
4. Hafta
İş sağlığı hemşireliği
Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
5. Hafta
Evde bakım hemşireliği
Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
6. Hafta
Yaşlı sağlığı
Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
7. Hafta
Sağlık eğitimi ve danışmanlık
Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
8. Hafta
Ara Sınav Haftası
9. Hafta
Toplum ruh sağlığı hemşireliği
Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
10. Hafta
Çevre sağlığı
Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
11. Hafta
Omaha Sistemi Vaka Sunumu
Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
12. Hafta
Omaha Sistemi Vaka Sunumu
Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
13. Hafta
Omaha Sistemi Vaka Sunumu
Sözlü anlatım, tartışma, soru-cevap
14. Hafta
Final Haftası
15. Hafta
Final Haftası
16. Hafta
Final Haftası
17. Hafta
Final Haftası
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ödevler / Dönem Ödevi / Sunum
1
20
Staj
1
50
Bitirme Sınavı
1
30
ÖÇ-1
Halk sağlığı temel felsefesini kavrar ve hizmet sunumunda halk sağlığı hemşiresinin rolünü tanımlar.
ÖÇ-2
Halk sağlığı hemşireliğinin temel kavram ve tanımlarını bilir.
ÖÇ-3
Toplumun demografik yapısını, temel sağlık göstergelerini, özel ve hassas gruplarını bilir.
ÖÇ-4
Birey, aile, grup, toplumun öncelikli sağlık sorunlarını belirleyebilir ve sağlık risklerini azaltacak uygulamaları planlar.
ÖÇ-5
Birey, aile, grup ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verir.
Program Çıktıları
PÇ-1
Hemşirelik mesleğinin gerektirdiği güncel teorik bilgiye sahiptir.
PÇ-2
Birey, aile, grup ve toplumun sağlık gereksinimlerini bütüncül ve hümanistik yaklaşımla karşılayabilecek uygulama becerisine sahiptir.
PÇ-3
Birey, aile, grup ve toplumun sağlık gereksinimlerini karşılarken kaliteli ve kanıta dayalı hemşirelik bakım sürecini uygular.
PÇ-4
Hemşirelik bakımı, eğitimi, yönetimi ve araştırmalarında etik ilkeleri göz önünde bulundurur.
PÇ-5
Hemşirelik yasa ve yönetmeliklerini takip eder ve uygun davranır.
PÇ-6
Etkili iletişim becerilerini kullanır.
PÇ-7
Birey, aile, grup ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık hizmeti verir.
PÇ-8
Sağlık ekibinin etkin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği içinde rol ve işlevlerini yerine getirir.
PÇ-9
Birey, aile, grup ve toplumun sağlığını etkileyebilecek her türlü değişime duyarlı bir şekilde empatik yaklaşım gösterir.
PÇ-10
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
PÇ-11
Toplumun sağlık gereksinimleri doğrultusunda güncel bakım teknolojilerini takip eder ve hemşirelik uygulamalarına yansıtır.
PÇ-12
Mesleği uygularken meslektaşlarına rol model olur.
PÇ-13
Kazandığı temel mesleki değerleri korur.
PÇ-14
Sağlık ile ilgili kararlarda mesleki otonomiyi kullanır.