Öğrencilerin psikopatolojik terimler, belirtiler ve ruhsal hastalıkları tanımaları, mesleki alanda karşılaşacakları ruhsal belirtileri tanıyabilmeleri ve eğitimleri boyunca temel ve klinik psikoloji alanında öğrenecekleri konular hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
Öğrencilerin sınavlara girebilmeleri için teorik derslerin % 70’ine devam etmiş olmaları gerekir.
Öğretim Üyeleri
Prof. Dr. İbrahim Ömer Saatcıoğlu
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
Ataköy Yerleşkesi, Cuma günü 15.00-17.50
Görüşme Saatleri ve Yeri
-
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Sunum, tartışma, demonstrasyon
Temel Kaynaklar
Davison GC, Neale JM. Anormal Psikolojisi. (Çev Ed. İhsan Dağ). Düzeltilmiş yeniden basım. Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara, 2011.
Blaney PH , MillonT. Oxford Textbook of Psychopathology (Oxford Series in Clinical Psychology). Oxford University Press, Inc., New York. 2009.
Ann M. Kring, Sheri L. Johnson, Gerald Davison, John Neale. Anormal Psikolojisi. Nobel Akademik Yayıncılık, 2015.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Psikopatolojiye giriş
Sözlü Anlatım
2. Hafta
Sınıflandırma
Sözlü Anlatım
3. Hafta
Semiyoloji 1
Sözlü Anlatım
4. Hafta
Semiyoloji 2
Sözlü Anlatım
5. Hafta
Psikotik Bozukluklar: Şizofreni
Sözlü Anlatım
6. Hafta
Psikotik Bozukluklar: Diğer
Sözlü Anlatım
7. Hafta
ARA SINAV
8. Hafta
Duygudurum Bozuklukları
Sözlü Anlatım
9. Hafta
Anksiyete Bozuklukları
Sözlü Anlatım
10. Hafta
Savunma Mekanizmaları
Sözlü Anlatım
11. Hafta
Dissosiyatif Bozukluklar
Sözlü Anlatım
12. Hafta
Cinsellik ve Cinsel İşlev Bozuklukları
Sözlü Anlatım
13. Hafta
Genel tekrar
Sözlü Anlatım, Tartışma
14. Hafta
Değerlendirme.
Soru-Cevap
15. Hafta
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Psikopatoloji belirtilerini öğrenir.
ÖÇ-2
Tanı sınıflama sistemini öğrenir ve ölçütlerini tanımlayabilir.
ÖÇ-3
Psikopatolojide bozuklukları öğrenir.
ÖÇ-4
Psikopatolojik yaklaşımı öğrenir ve ayırt eden özellikleri tanımlayabilir.
ÖÇ-5
Psikopatolojide tedavi ve terapi tekniklerini öğrenir, bunları tanımlar.
Program Çıktıları
PÇ-1
PSİKOLOJİNİN genel ve uzmanlık alanları ile ilgili konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte kullanabilme becerisi
PÇ-2
Psikolojinin alt dallarının farklı yöntem ve uygulamaları hakkında bakış açısı kazanma
PÇ-3
Bilim, sanat, felsefe, din ve sağduyu gibi kavramlar arasındaki farkı insan yaşamı ve düşüncesinin evrimine parelel olarak kavrayabilme
PÇ-4
İnsanın ve toplumların gelişim süreçlerinin disiplinlerarası bilgisi
PÇ-5
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, istatistik teknikleri etkili kullanarak sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
PÇ-6
Bilgiye erişebilme bilgiyi etkili kullanabilme ve bu amaçla disiplinlerarası kaynak taraması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi
PÇ-7
Analitik ve kritik düşünebilme ve düşünceleri yazıya dökebilme becerisi
PÇ-8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, sunuş yapabilme becerisi,
PÇ-9
Kendi kapasite, yetenek ve yaratıcılığını ortaya çıkartabilecek tutum beceri ve motivasyon geliştirebilme
PÇ-10
Öz eleştiri yapabilme ve kendini geliştirme tutum ve becerileri
PÇ-11
Takım çalışması için gerekli kişisel donanımlar kazanma
PÇ-12
Bireysel gelişim konusunda duyarlılık ve farkındalık kazanarak, iletişim ve problem çözme süreçlerine yansıtabilme yeteneği
PÇ-13
Toplumsal duyarlılık ve sorumluluk bilinci ve sorumluluk projeleri geliştirebilme yeteneği
PÇ-14
İnsan ilişkilerini yönlendirebilme ve liderlik yeteneği
PÇ-15
Mesleki etik bilinci
PÇ-16
Başkalarıyla verimli çalışma becerisi
PÇ-17
Problem çözme sürecinde psikolojinin teknik bilgilerini aktarabilme becerisi.