Pozitif Psikoloji alanındaki konu ve kavramlar olan pozitif psikoloji hareketinin ortaya çıkışı ve pozitif psikolojinin tanımı, amacı ve çalışma alanı ele alınacaktır.
Ön Koşullar
XXX Ders Adı...
Eş Koşullar
XXX Ders Adı...
Özel Koşullar
Dersin alınabilmesi için öğrenciden beklenen asgari yeterlilikler.(Örnekler: Yabancı dil seviyesi, derse devam, önceden edindiği kurumsal yeterlilikler vs. gibi)
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Nida Ateş
Asistanlar
Ders Gün,Saat ve Yeri
Cuma, Ataköy Kampüsü, 09.00-12.00, 5C-12-14
Görüşme Saatleri ve Yeri
çarşamba
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
-Hefforan, K. Pozitif Psikoloji, NOBEL YAY.
Temel Kaynaklar
--Hefforan, K. Pozitif Psikoloji, NOBEL YAY.
Seligman, M. E., Steen, T. A., Park, N., & Peterson, C. (2005). Positive psychology progress: empirical validation of interventions. American psychologist, 60(5), 410.
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Pozitif Psikolojiye Giriş
Sözlü anlatım
2. Hafta
Duyguları Anlamak
Sözlü anlatım
3. Hafta
Ülkeler Arası Mutluluk ve İyi Oluş
Sözlü anlatım
4. Hafta
Psikolojik İyi Oluş
Sözlü anlatım
5. Hafta
İyimserlik, Yükleme Tarzı ve Umut
Sözlü anlatım
6. Hafta
Psikolojik Sağlamlık, Travma Sonrası Gelişme ve Pozitif Yaşlanma
Sözlü anlatım
7. Hafta
Değerler, Motivasyon ve Amaç Kuramları
Sözlü anlatım
8. Hafta
Ara Sınav
9. Hafta
Pozitif Psikolojik Müdahaleler
Sözlü anlatım
10. Hafta
Pozitif Psikolojide Beden
Sözlü anlatım
11. Hafta
Pozitif Pisokolojiyi Uygulama
Sözlü anlatım
12. Hafta
Pozitif Psikoloji Kapsamındaki Bazı Kavramların İncelenmesi
Sözlü anlatım
13. Hafta
“Akış- Mutluluk Bilimi” Kitabından Bazı İncelemeler
Sözlü anlatım
14. Hafta
Pozitif Psikoloji Genel Değerlendirme
Sözlü anlatım
15. Hafta
Final Sınavı
16. Hafta
17. Hafta
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Ara sınav(lar)
1
40
Final
1
60
ÖÇ-1
Program Çıktıları
PÇ-1
PSİKOLOJİNİN genel ve uzmanlık alanları ile ilgili konularındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte kullanabilme becerisi
PÇ-2
Psikolojinin alt dallarının farklı yöntem ve uygulamaları hakkında bakış açısı kazanma
PÇ-3
Bilim, sanat, felsefe, din ve sağduyu gibi kavramlar arasındaki farkı insan yaşamı ve düşüncesinin evrimine parelel olarak kavrayabilme
PÇ-4
İnsanın ve toplumların gelişim süreçlerinin disiplinlerarası bilgisi
PÇ-5
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, istatistik teknikleri etkili kullanarak sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
PÇ-6
Bilgiye erişebilme bilgiyi etkili kullanabilme ve bu amaçla disiplinlerarası kaynak taraması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi
PÇ-7
Analitik ve kritik düşünebilme ve düşünceleri yazıya dökebilme becerisi
PÇ-8
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme, sunuş yapabilme becerisi,
PÇ-9
Kendi kapasite, yetenek ve yaratıcılığını ortaya çıkartabilecek tutum beceri ve motivasyon geliştirebilme
PÇ-10
Öz eleştiri yapabilme ve kendini geliştirme tutum ve becerileri
PÇ-11
Takım çalışması için gerekli kişisel donanımlar kazanma
PÇ-12
Bireysel gelişim konusunda duyarlılık ve farkındalık kazanarak, iletişim ve problem çözme süreçlerine yansıtabilme yeteneği
PÇ-13
Toplumsal duyarlılık ve sorumluluk bilinci ve sorumluluk projeleri geliştirebilme yeteneği
PÇ-14
İnsan ilişkilerini yönlendirebilme ve liderlik yeteneği
PÇ-15
Mesleki etik bilinci
PÇ-16
Başkalarıyla verimli çalışma becerisi
PÇ-17
Problem çözme sürecinde psikolojinin teknik bilgilerini aktarabilme becerisi.