Bilimsel araştırma yöntemlerini uygulayarak, bilimsel bir çalışma meydana getirmek. Bu çalışmayı uygun metot ve yöntemlerle sunmak.
Ön Koşullar
-
Eş Koşullar
-
Özel Koşullar
-
Öğretim Üyeleri
Dr. Öğr. Üyesi Emre Berkan Yeni
Asistanlar
-
Ders Gün,Saat ve Yeri
CUMA, 10:00-12:00, 3C 08-10
Görüşme Saatleri ve Yeri
ÇARŞAMBA 13:00-15:00, 4A 18.
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Anlatma, tartışma, karşılaştırma, ödev ve projeler, örnekleme, soru-cevap
Temel Kaynaklar
Karasar, Niyazi, Bilimsel Araştırma Yöntemi, Ankara 2011
Karasar , Niyazi, Araştırmalarda Rapor Hazırlama, Nobel Yayıncılık
Balcı, Ali, Sosyal Bilimlerde Araştırma, Yöntem, Teknik ve İlkeler, Pegem A Yayınları, 2005
Diğer Kaynaklar
-
Haftalık Ders Programı
Hafta
Dersin İçeriği
Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1. Hafta
Bilimsel araştırma dediğimizde ne anlıyoruz?
Sözlü anlatım
2. Hafta
Bilimsel bir çalışmada kaynaklar
nasıl toplanmalıdır?
Sözlü anlatım
3. Hafta
Bilimsel bir çalışmada kaynaklar
nasıl toplanmalıdır?
Sözlü anlatım
4. Hafta
Kütüphane çalışmalarında dikkat
edilmesi gereken unsurlar
Sözlü anlatım
5. Hafta
Kütüphane çalışmalarında dikkat
edilmesi gereken unsurlar
Sözlü anlatım
6. Hafta
Diponot, kaynakça ve diğer
unsurlar nasıl oluşturulmalıdır
Proje, saha çalışması
7. Hafta
Diponot, kaynakça ve diğer
unsurlar nasıl oluşturulmalıdır
Proje, saha çalışması
8. Hafta
Vize
9. Hafta
Belirlenen konu doğrultusunda
uygulamalı bilimsel bir çalışma
yapılması
Proje, saha çalışması
10. Hafta
Belirlenen konu doğrultusunda
uygulamalı bilimsel bir çalışma
yapılması
Proje, saha çalışması
11. Hafta
Belirlenen konu doğrultusunda
uygulamalı bilimsel bir çalışma
yapılması
Proje, saha çalışması
12. Hafta
Belirlenen konu doğrultusunda
uygulamalı bilimsel bir çalışma
yapılması
Proje, saha çalışması
13. Hafta
Bilimsel çalışmanın sunulması ve
değerlendirilmesi
Sözlü anlatım, Proje, saha çalışması,uygulama
14. Hafta
Bilimsel çalışmanın sunulması ve
değerlendirilmesi
Sözlü anlatım, Proje, saha çalışması,uygulama
15. Hafta
Bilimsel çalışmanın sunulması ve
değerlendirilmesi
Sözlü anlatım, Proje, saha çalışması,uygulama
16. Hafta
Bilimsel çalışmanın sunulması ve
değerlendirilmesi
Sözlü anlatım, Proje, saha çalışması,uygulama
17. Hafta
Bilimsel çalışmanın sunulması ve
değerlendirilmesi
Sözlü anlatım, Proje, saha çalışması,uygulama
Değerlendirme Ölçütleri
Ölçüt Tipleri
Adet
Yüzdesi(%)
Final
1
100
ÖÇ-1
Öğrenci bilimsel metotla çalışmayı öğrenir.
ÖÇ-2
Kütüphanede çalışma yöntemlerini kavrar.
ÖÇ-3
Kaynakları bir araya getirerek yorumlar.
ÖÇ-4
Yaptığı çalışmayı uygun metotla anlatır.
ÖÇ-5
Bilimsel çalışmanın sonuçlarını tartışır.
Program Çıktıları
PÇ-1
Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirebilir. Batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma yaparak metin çözümlemesi yapar.
PÇ-2
Türk Dili ve Edebiyatı Programında kullanılan ve güncel bilgileri içeren ders materyallerine, araştırma metotlarına, bilgi ve teorilerini uzmanlık düzeyinde kullanır.
PÇ-3
Türk Dili ve Edebiyatı Programında edindiği bilgi ve teorileri; eğitim-öğretim, araştırma ve kamusal hizmet alanlarında, kullanarak alanı dışındaki gruplara sistemli bir biçimde aktarır.
PÇ-4
Alan içinde karşılaşılan problemlere bireysel çalışmalarıyla çözümler üretebilir, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir. Bir çalışma ekibi üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-5
Türk Dili ve Edebiyatı Programı ile ilgili sorunları analiz ederek, sorunlara yönelik çözümleri somut verilerle destekler ve bu verileri ilgili alandaki uzmanlarla paylaşır.
PÇ-6
En az bir yabancı dili bilerek alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri toplar, çözümler ve yorumlar.
PÇ-7
Çağdaş ve klasik edebiyat bilgi ve teorilerini, belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirir, edindiği yeterlilikleri disiplinler arası çalışmalarda uygular.
PÇ-8
Yaşam boyu öğrenme gerekliliği bilincini kazanır.
PÇ-9
Türk Dili ve Edebiyatı alanında lisansüstü düzeyde akademik araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
PÇ-10
Türk Dili ve Edebiyatı alanında mesleki sorumluluk ve etik değerleri gözetir.
PÇ-11
Türkçenin tarihi alfabelerini özgün metinler üzerinden takip edebilir.
PÇ-12
Edebi tür ve şekillerin tarihi süreç içindeki gelişimini yorumlayarak kendisini uzmanlık düzeyinde derinleştirir.